1. خانه
  2. مقالات
  3. اخبار
  4. دوره دو روزه «مدیریت و بهبود فرایندها» برگزار شد

دوره دو روزه «مدیریت و بهبود فرایندها» برگزار شد

مدیریت و بهبود فرایند

دوره دو روزه «مدیریت و بهبود فرایندها» برگزار شد

Rate this post

مدیریت و بهبود فرایندها دوره‌ای دو روزه که با حضور مدیران و کارشناسان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی برگزار شد. در این دوره که در تاریخ‌های ۲۵ و ۲۶ آبان در شیراز برگزار شد در خصوص تفکر فرایندگرایی، و مستندسازی و ابزارهای بهبود فرایند بحث شد و مشارکت‌کنندگان چهار کارگاه عملی و کاربردی را انجام دادند.

بهبود فرایندها روشی برای مبارزه با تکرار در فرایندها است. تکرار فرایندها در یک سازمان سبب تاخیر در انجام پروژه، دلسرد شدن کارمندان و مسلماً کاهش تولید خواهد شد. برای شروع این کار در کسب و کار ابتدا باید نیازهای تجاری یک فرایند را مشخص کنید. سپس بهتر است با بکارگیری تکنولوژی، موانع موجود را از میان بردارید. از مهمترین مزایای بهبود فرایند کاهش اتلاف زمان و هزینه، افزایش بازده عملکردی، استفاده بهینه تر از منابع موجود و افزایش اشتراک‌گذاری ایده‌ها می‌باشد.

بنوعی می‌توان این شیوه را به هرس کردن درختان تشبیه کرد. با قطع شاخ و برگ‌های اضافی ، درخت زیباتر شده؛ ضمن اینکه به رشد بیشتر آن نیز کمک خواهد کرد. این روش نیز بخش‌های مفید یک فرایند که امکان افزایش استعداد در آینده را دارند شناسایی کرده و زمینه رشد آنها را فراهم می‌کند. درعین حال برخی از فرایندها را فیلتر می‌کند تا بطورکلی کیفیت فرآیند افزایش یابد. در واقع، این نوع مدیریت در کسب و کار شما بنوعی مدیریت تغییر است. جهت پیاده سازی موفق بهبود فرایند در یک پروژه باید ابتدا جهت مشخصی تعیین گردد.

شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی دارای پنج منطقه عملیاتی است که منطقه گازی پارسیان در عسلویه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مدیریت فرایند کمک می‌کند تا این شرکت بتواند در جهت بهبود جریان‌های کاری در حوزه‌های مختلف فنی، عملیاتی، اداری و مدیریتی به سمت بهبود شاخص‌های عملکردی، روانسازی فرایندها و کاهش هزینه‌های حرکت کند.

 

مشارکت شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های کاربردی مدیریت و بهبود فرایندها

مدیریت و بهبود فرایندها

مدیریت و بهبود فرایندها

مدیریت و بهبود فرایندها

مدیریت و بهبود فرایندها

مدیریت و بهبود فرایندها

امتیاز به این مطلب

Rate this post

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
مدیریت و بهبود فرایند
پانزده روز تغییر، ۳۶۵ روز رشداطلاعات بیشتر
+