1. خانه
  2. رادیو تغییر
  3. استراتژی زندگی

استراتژی زندگی

استراتژی زندگی

استراتژی زندگی

5/5 - (11 امتیاز)

استراتژی زندگی شما چیست و چگونه آن را اجرا می‌کنید

استراتژی به عنوان مسیر متفاوتی که شما را به مقصد نهایی زندگی فردی و حرفه‌ای می‌رساند. نقش بسیار مؤثری را در زندگی شما بازی می‌کند. تا جایی‌که اگر شما در زندگی استراتژی نداشته باشید، انتخابی ندارید. و در واقع انسان به عنوان یک موجود هوشمند انتخاب‌گر زندگی بالنده و جریان‌سازی را نخواهد داشت. از  این رو، استراتژی در زندگی مجموعه‌ای از گزینه‌های پیش روی ما در زندگی است. که با محدودیت منابع و معیارهایی انتخاب می‌شود. در این میان رسالت زندگی که قله استراتژی است می‌تواند به عنوان یک ستاره قطبی عمل کند. و یا در میان سختی‌ها و طوفان‌ها و تلاطمات مانند یک فانوس دریایی است که ساحل نجات را گم نکنید.

 

استراتژی از عناصر و ویژگی‌های مختلفی تشکیل شده است. معمولاً وقتی از آن صحبت می‌شود برای بیشتر افراد پیچیده، نامفهوم و ابهام آمیز تلقی می‌شود. در حالی که اگر به درستی چرایی، چیستی و چگونگی آن شناخته شود، می‌تواند به راحتی شرایط زندگی فردی و حرفه‌ای شما را دگرگون کند. استراتژی فرصت محور است و زندگی علی رغم سختی‌ها و تلاش‌ها مملو از فرصت‌های ناب است. کشف این فرصت‌ها و استفاده از آن در چارچوب استراتژی زندگي خروجی‌ها، پیامدها و نتایج متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد.

 

عنصر دیگر استراتژي زندگی شناخت قوت‌ها و ضعف‌ها است تا ما بتوانیم از آن‌ها برای بهره‌گیری فرصت‌ها و یا جلوگیری از تهدیدهاست. تحلیل این عوامل می‌تواند تصمیم‌گیری و شناخت مسیر آینده را آسان کند. از طرف دیگر، انتخاب براساس استراتژی می‌تواند آرامش بیشتری را برای ما به ارمغان بیاورد.

 

در دومین برنامه از برنامه‌های رادیو تغییر مسعود چیتگرها به ویژگی‌های کمتر شناخته شده استراتژی زندگي می‌پردازد که قابل توجه است. گوش کنید و اگر دوست داشتید با دوستان و دیگران به اشتراک بگذارید. شاید کسی، زمانی، جایی و برای موضوعی نیازمند شنیدن این فایل صوتی باشد.

 

 

بنر دوره برنامه رشد فردی

امتیاز به این مطلب

5/5 - (11 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
استراتژی زندگی
رهبری نااستفاده: استفاده از قدرت رهبران کم‌نمایندگیاطلاعات بیشتر
+