1. خانه
  2. رادیو تغییر
  3. اولویت گذاری

اولویت گذاری

اولویت گذاری

اولویت گذاری

5/5 - (5 امتیاز)

اولویت‌بندی یعنی بین چند گزینه، یکی را براساس ارزش، زمان، هزینه و ریسک بالاتر قرار بدهید

اولویت گذاری یعنی نخست کارهای نخست را انجام دهیم. این عادت خوب مردمان مؤثر است. پس اگر می‌خواهید رهبری مؤثر و بر پیروانتان اثرگذار باشید، بایستی به موضوع اولویت بسیار اهمیت دهید. از طرف دیگر، انسان یک موجود انتخابگر و هوشمند است، اما چگونه باید انتخاب کند؟ شما می‌توانید به هر روشی انتخاب کنید ولی انتخاب با اولویت گذاری گره خورده است. شما برای انتخاب‌هایتان معیارهایی دارید که همین معیارها گزینه‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. برخی از آن‌ها را بالاتر و بعضی دیگر را پایین‌تر قرار می‌دهد. همین که می‌گویید کدام را زودتر انجام دهم یعنی اولویت برای شما مهم است.

 

در مسیر زندگی شما همواره اتفاق می‌افتد که شما باید بین چند گزینه یکی را انتخاب کنید. انتخابی براساس ارزش، زمان، هزینه و ریسک. اینجاست که بین چند گزینه، گزینه‌ای را باید انتخاب کنید که عملکرد مطلوب شما در آن وجود دارد. ارزش انتخاب را داشته باشد. زمان، هزینه، و ریسک کمتری را بر ما تحمیل کند. اولویت گذاری بین چند گزینه و انتخاب بین آن‌ها از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعاتی که انسان‌ها به صورت روزانه با آن مواجه هستند. و ناگزیر از انتخاب اولویت هستند. زیرا منابع تخصیص داده شده به گزینه‌ها مانند زمان، پول، انرژی، عمر و … بسیار محدود است.

 

این برنامه رادیو تغییر که چهارمین رادیو از این دست برنامه‌ها است، مسعود چیتگرها درباره اولویت گذاری با شما گفت‌وگو می‌کند. رادیو تغییر رسانه تغییر و دگرگونی است که درباره موضوعات مرتبط با الگوی هارمونی تغییر با مخاطبانش ارتباط برقرار می‌کند. رادیو تغییر با طرح سه پرسش چرا، چیستی، و چگونگی درباره موضوع صحبت می‌کند. و در نهایت با تمرین به پایان می‌رسد. اگر این برنامه را گوش دادید و راضی بودید برای دیگران هم به اشتراک بگذارید. شاید کسی، جایی، زمانی، و برای موضوعی نیازمند شنیدن آن باشد.

 

 

دوره برنامه رشد فردی

امتیاز به این مطلب

5/5 - (5 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
اولویت گذاری
پانزده روز تغییر، ۳۶۵ روز رشداطلاعات بیشتر
+