1. خانه
  2. رادیو تغییر
  3. سحرخیزی

سحرخیزی

سحرخیزی

سحرخیزی

5/5 - (3 امتیاز)

بیدار شدن در سحر اسراری دارد که امروز در سراسر دنیا بدان دست یافته‌اند

سحرخیزی از جمله ویژگی‌های رهبران مؤثر است. اگر می‌خواهید زندگی‌تان در مسیر درستی بیافتد خواب‌تان را درست کنید. و اگر می‌خواهید رستگاری را در آغوش بکشید، بیداری در سحر را عادت زندگی خود کنید. از این جملات برمی‌آید که خواب و بیداری در سحر ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با یکدیگر دارد. عارفان و سالکان طریق دوست همواره به بیداری سحر تأکید کرده‌اند. چنان که حضرت حافظ نیز در شاه‌بیت یکی از غزل‌هایش این اعتراف را می‌کند که

 

هر گنجِ سعادت که خدا داد به حافظ          از یُمنِ دعایِ شب و وِردِ سَحَری بود

 

سحرخیز بودن عادت بسیاری از مردمان و رهبران مؤثر دنیا است. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای باشید کاسب یا دانشجو، برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ و داشتن انرژی در طول روز و دور شدن از خستگی مفرط باید شوید و بمانید. به قول ضرب‌المثلی معروف: «سحرخیز باش تا کامروا باشی!» چنان که گفته‌اید رزق روزی در سحر تقسیم می‌شود. و اگر کسی بخواهد از رزق و روزی فراوان برخوردار باشد بایستی در اول صبح تا طلوع آفتاب بیدار باشد.

 

همه کسانی که در مدیریت اوقات خود موفق شده‌اند. توصیه می‌کنند که با بیدار شدن در اول وقت صبح و سحر وقت بیشتری ذخیزه خواهید کرد. آن‌ها می‌گویند چیزی بین ۲۰ تا ۳۰٪ اوقات شما با بیدار شدن زودتر صبح می‌تواند به کل زمان روز شما اضافه کند. البته این افزایش نه از نظر دقایق است. بلکه از منظر برکت بیشتر وقتی است که از آن استفاده می‌کنید.

 

این برنامه از رادیو تغییر به این موضوع می‌پردازد که سحرخیزی چه فواید و مزایایی برای شما دارد و چگونه می‌توانید این عادت زیبا را در زندگی خود نهادینه کنید. مسعود چیتگرها با شما در این باره گفت‌وگو می‌کند. اگر از این برنامه راضی بودید، این برنامه را برای دوستان، آشنایان و هر کسی که فکر می‌کنید نیازمند سحرخیز شدن است بفرستید و به اشتراک بگذارید. شاید کسی، جایی، زمانی، نیاز به شنیدن این پادکست داشته باشد.

 

 

دوره برنامه رشد فردی

امتیاز به این مطلب

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
سحرخیزی
مدیریت استرس با بازتنظیم ذهن و بدناطلاعات بیشتر
+