1. خانه
  2. مقالات
  3. رهبری
  4. واکاوی اعماق وجودتان

واکاوی اعماق وجودتان

اعماق وجود

واکاوی اعماق وجودتان

4.2/5 - (16 امتیاز)

مسیری هیجانی برای رسیدن به موفقیت، شادی (و صلح جهانی)

اعماق وجود خودتان را واکاوی کنید (۲۰۱۲) یاد می‌دهد که چگونه می‌توانید از قدرت هوش هیجانی و ذهن‌آگاهی بهره ببرید تا هم به صورت فردی و هم حرفه‌ای شکوفا شوید. آموزه‌های این نویسنده مبتنی بر سال‌ها پژوهش‌ست. و فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا شادی، خلاقیت و بهره‌وری را بهبود بخشید.

 

چید منگ تان، که سال‌ها به عنوان متخصص ارتقاء ذهن‌آگاهی در گوگل مشغول بوده‌ست، مهندسِ برنده جوایز مختلفی از جمله نامزد دریافت جایزه نوبل و هم‌چنین بنیانگذار موسسه سرچ این‌ساید یورسلف (Search Inside Yourself)ست. در سال ۲۰۱۰، او سخنران تد بود که در مورد دلسوزی برای سازمان ملل متحد آن را ارائه داد. در سال ۲۰۱۳ از وی دعوت شد تا در کاخ سفید درباره مهربانی سخنرانی کند.

 

 

احساسات خود و دیگران را درک کنید.

بیشتر ما تلاش می‌کنیم تحصیلات خوبی داشته باشیم، و فکر می‌کنیم این تنها راه برای دستیابی به شغلی پردرآمدست. اما یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده موفقیت حرفه‌ای در واقع هوش هیجانی‌ست که می‌توانید بیرون از مدرسه یاد بگیرید. اعماق وجود

 

این خلاصه‌کتاب (به عنوان معرفی کتاب این نویسنده) به شما نشان می‌دهد که چگونه هوش هیجانی خودتان را افزایش دهید. و مراحلی را برای رسیدن به یک رهبر، همکار یا شریک زندگی بهتر راهنمایی کند. هم‌چنین این خلاصه‌کتاب نشان می‌دهد که چگونه ذهن‌آگاهی می‌تواند باعث افزایش شادی شما شود. اعماق وجود

 

اصل اساسی این روش، رویکردی سه مرحله‌ای‌ست. شما ابتدا باید ظرفیت‌تان را برای جلب توجه به خودتان به عنوان یک فرد مناسب بدانید. و مراقبه ذهن‌آگاهی در اینجا بسیار مفیدست. سپس، با این توجه بهبودیافته می‌توانید درک بهتری از فرایندهای شناختی و عاطفی خود داشته باشید. و باعث افزایش خودشناسی خویش شوید. و سرانجام با تکیه بر این دو اصل، می‌توانید عادت‌های ذهنی خوبی برای خود تعیین کنید که باعث افزایش شادی و اثربخشی شما می‌شود. اعماق وجود

 

در این خلاصه‌کتاب، شما درباره موارد زیر اطلاعات خوبی را به دست خواهید آورد

 

  • انواع مختلف هوش هیجانی؛
  • چگونه مراقبه به رستگاری شما سود می‌بخشد؛ و
  • همدلی می‌تواند روابط شما را عمیق کند.

هوش هیجانی یکی از انواع مختلف هوش‌ست

هوش از نظر شما چیست؟ ضریب هوشی بالا؟ مهارت‌های کلامی درخشان؟ توانایی‌های موسیقی شما؟ اعماق وجود

 

هوارد گاردن، روانشناس رشد و نمو در دانشگاه هاروارد، اولین کسی بود که نظریه‌ای درباره چندین هوش ارائه داد. وی تصریح کرد: کودکی که فاقد مهارت ریاضی‌ست، اما به عنوان مثال در زبان‌ها یا هنرها استعدادش را نشان می‌دهد، باید باز هم باهوش تلقی شود.

 

برای نشان دادن استدلال‌ش، گاردنر فهرستی از انواع مختلف هوش ارائه داد، که شامل موارد دیگر هوش درون‌فردی و هوش بین‌فردی نیز می‌شود. داشتن هوش درون‌فردی به معنای آگاهی از احساسات درونی، ارزش‌ها و اهداف فردست. از طرف دیگر، هوش بین‌فردی مستلزم آگاهی از احساسات، عواطف و انگیزه‌های دیگران‌ست. اعماق وجود

 

هوش درون‌فردی و بین‌فردی برای شکل‌گیری هوش هیجانی تجمیع می‌شود تا این توانایی احساسات و عواطف خود و دیگران را درک کند. و توانایی استفاده از این دانش برای هدایت اعمال و افکار شما باشد.

 

نویسنده کتاب هوش هیجانی، دانیل گلمن، هوش هیجانی را در پنج دسته قرار داد: اعماق وجود

 

  • خودآگاهی: دانش شما در مورد وضعیت درونی شما و درباره ترجیحات، منابع و شهود شماست؛
  • خودنظارتی: توانایی کنترل انگیزه‌ها، منابع و وضعیت ذهنی شماست؛
  • انگیزه: توانایی احساسی در هدایت فرد به سمت اهداف‌ست؛
  • همدلی: آگاهی شما از احساسات، نیازها و نگرانی‌های دیگران‌ست؛ و
  • مهارت‌های اجتماعی: توانایی شما برای تأثیرگذاری بر دیگران.

 

بنابراین فواید هوش هیجانی چیست؟ اعماق وجود

 

خب، بیایید نگاهی به بیل داین، مدیر مهندسی، و نحوه استفاده او از آموزش‌های عاطفی – هوش برای بهبود زندگی خود بیاندازیم.

 

از طریق آموزش هوش هیجانی، داین متوجه شد که او به زمان بیشتری نیاز دارد و روزهای کاری خودش را به چهار روز در هفته کاهش می‌دهد. با یک روز کار کمتر، او وقت خودش را برای تمرکز بیشتر بر به‌زیستی‌ش پیدا کرد. و در حالی‌که کمتر کار می‌کرد، انگیزه بیشتری پیدا کرد. او شنونده بهتری شد، یاد گرفت که چگونه می‌تواند خلق‌وخوی خودش را تنظیم و موقعیت‌ها را از دیدگاه‌های مختلف درک کند. در نتیجه، داین به یک مدیر مؤثرتر تبدیل شد، نه تنها زندگی خودش را بهبود بخشید، بلکه زندگی کسانی را نیز بهبود بخشید که برای او کار می‌کردند.

 

بنابراین اکنون می‌دانید هوش هیجانی چیست. بیایید بررسی کنیم تا ببینیم که دقیقاً چقدر می‌تواند در زندگی روزمره شما مفید باشد. با تمرین، هوش هیجانی می‌تواند عملکرد شغلی شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. اعماق وجود

با تمرین، هوش هیجانی می‌تواند عملکرد کاری شما را به شدت بهبود دهد

اکنون که می‌دانید هوش هیجانی چیست، قدم بعدی این‌ست که یاد بگیرید چگونه می‌تواند به شما کمک کند. و چگونه می‌توان آن را بهبود بخشید. اعماق وجود

 

یکی از مزایای رشد هوش هیجانی شما این‌ست که می‌تواند منجر به عملکرد بهتر کارتان شود. به عنوان مثال، سطح بالاتری از انگیزه – یکی از پنج دسته هوش هیجانی – باعث افزایش خوش‌بینی می‌شود، که به نوبه خود عملکردتان را در محل کار بهبود می‌بخشد، همانطورکه توسط یک مطالعه انجام‌شده در دهه ۱۹۸۰ توسط روانشناس آمریکایی مارتین سلیگمن انجام شد. وی دریافت که در اولین سال فروش، کارگزاران بیمه خوش‌بین نسبت به همکاران بدبین‌شان ۸ درصد و در سال بعد ۳۱ درصد بهتر از همکاران خود بودند. این مطالعه نشان می‌دهد که شایستگی‌های عاطفی مانند خوش‌بینی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در عملکرد کارکنان داشته باشد.

 

درک و داشتن هوش هیجانی هم‌چنین می‌تواند شما را به عنوان رهبر مؤثرتری تبدیل و مطرح کند.

 

جرالد گرینشتاین، مدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا، نمونه خوبی است که با کاهش کارمزد در محل کار، با دشواری روبرو شد. گرینشتاین روزگار سختی داشت، اما به دلیل مهارت‌های بین‌فردی، توانست در این دوره دشوار وفاداری و انگیزه کارمندان خود را بالا نگه دارد. وی اهمیت ایجاد یک محیط کار مثبت، بازیابی ارتباطات موثر و ایجاد اعتماد را درک کرد.

 

اما اگر طبیعتاً از هوش هیجانی بالایی برخوردار نیستید مانند گرینشتاین، خودتان را مضطرب نکنید. افرادی که دارای هوش هیجانی کم هستند می‌توانند یاد بگیرند که چطور آن را بهبود بخشند.

 

ابنزر اسکروج از چارلز دیکنز یک مورد مهم‌ست. در ابتدا، اسکروج سطح بسیار کمی از هوش هیجانی درون‌فردی را نشان می‌دهد، و با وجود ثروت‌ش، او قادر نیست احساس خوشبختی کند. اگر داستان را خوانده باشید احتمالاً به یاد می‌آورید، اسکروج توسط سه روح مورد بازدید قرار می‌گیرد که هرکدام به دنبال مقابله با خودآگاهی ضعیف او هستند. در پایان، با کنار آمدن با افکار و اعمال خودش، اسکروج موفق می‌شود هوش هیجانی خودش را بهبود ببخشد.

 

شما هم می‌توانید هوش هیجانی خودتان را بهبود بخشید. حتی بدون کمک بازدیدکنندگان فوق طبیعی. بنابراین بیایید برخی از شیوه‌های دنیای واقعی را بررسی کنیم که چگونه می‌توانید به آن برسید.

مراقبه تمرکز، آرامش و هوشیاری را بهبود می‌بخشد و ما را خوشحال‌تر می‌کند

ممکن است مراقبه چیزی جادویی به نظر برسد، اما واقعاً چیزی بیش از یک تمرین ذهنی نیست. دقیقاً همانطورکه بسیاری از دستگاه‌های ورزشی در باشگاه برای تقویت ماهیچه‌های مختلف طراحی شده‌اند، انواع مختلف مراقبه نیز برای تقویت قسمت‌های مختلف ذهن شما طراحی شده‌اند. اعماق وجود

 

بهترین آموزش ذهنی برای رشد هوش هیجانی، مراقبه ذهن‌آگاهی یا صرفاً ذهن‌آگاهی‌ست. این تمرکز ما را با آموزش توجه و ورای توجه ما بهبود می‌بخشند.

 

همانطورکه ​​روانشناس اواخر قرن نوزدهم ویلیام جیمز تعریف کرده‌ست، «توجه، در دست گرفتن ذهن به صورت واضح و شفاف‌ست.»

 

برعکس، ورای توجه «توجه×توجه»ست. این توانایی شماست که بفهمید چه وقتی توجه می‌کنید، یا چه وقتی توجه شما کم‌رنگ شده‌ست.

 

برای نشان دادن این مسئله، دوچرخه‌سوار شوید. هنگام دوچرخه‌سواری، تعادل خودتان را با ریزه‌کاری‌های زیادی حفظ می‌کنید. اگر دوچرخه به یک طرف تکیه می‌کند، خودتان را به طرف دیگر تنظیم می‌کنید و بالعکس. انجام این ریزه‌کاری‌ها شما را به صورت قائم و متعادل نگه می‌دارد. و باعث ایجاد احساس یک حرکت مستقیم می‌شود.

 

همین مورد برای توجه نیز پیش می‌رود. هنگامی‌که ورای توجه به خوبی به شما آموزش داده می‌شود، می‌توانید هر بار که شروع به از دست دادن تمرکز کردید، ریزه‌کاری‌ها را انجام دهید و توجه خودتان را به سمت انجام کار برگردانید. انجام این کار اغلب به اندازه کافی منجر به طولانی‌مدت غلظت عمیق خواهد شد.

 

علاوه بر تحریک تمرکز بهتر، ذهن‌آگاهی شما را نیز پاک می‌کند و به شما آرامش بیشتری می‌بخشد.

 

یک لیوان آب پر از رسوب را تصور کنید که دائم در حال هم زدن‌ست و همین باعث می‌شود تا تیره شود. اگر هم‌زن را متوقف کنید و لیوان را تنها بگذارید، آب آرام و شفاف و رسوب ته‌نشین می‌شود.

 

به طور مشابه، هنگامی‌که ذهن‌تان را آرام می‌کنید، استرس و اضطراب شما به پایین فرو خواهد رفت و به شما امکان می‌دهد واضح‌تر ببینید.

 

و به گفته آلن والاس، متخصص تمرکز آرام، پاک‌سازی ذهن شما از طریق مراقبه به شما کمک می‌کند تا به صورت طبیعی به خوشبختی و رستگاری برسید.

 

برای شروع کار با مراقبه ذهن‌آگاهی، موقعیتی راحت برای نشستن پیدا کنید که در همان زمان احساس آرامش و هوشیاری کنید. با سه نفس آرام و عمیق شروع و سپس شروع به تنفس طبیعی کنید. اکنون توجه‌تان را به نَفَس خودتان معطوف کنید. این می‌تواند به معنای مشاهده، به عنوان مثال، بالا آمدن و پایین رفتن شکم یا احساس در بینی شما باشد. هر وقت متوجه شدید توجه شما بهم ریخته‌ست، به آرامی آن را به نفس خودتان بازگردانید. شما می‌توانید این کار را به مدت ده دقیقه انجام دهید یا هرچقدر که زمان‌تان مناسب باشد و اجازه دهد.

ایجاد یک حس عمیق‌تر از خودآگاهی می‌تواند به شما در تسلط بر احساسات کمک کند

مینگیور رینپوچه، یک معلم بودایی، یک بار گفت که لحظه‌ای که رودخانه‌ای را در حال طغیان می‌بینید، بر روی آن بالا می‌روید. به همین ترتیب، هنگامی می‌توانید احساسی را مشاهده کنید، که از آن دست کشیده‌اید. اعماق وجود

 

برای غلبه بر احساسات‌تان، به خودآگاهی نیاز دارید. هنگامی‌که خودآگاه‌تر شوید، می‌توانید موفق‌تر عمل کنید.

 

طبق مشاهدات روانشناسان دکتر کری چرنیس و دکتر رابرت کاپلان، آموزش خودآگاهی به مشاوران مالی آمریکا اکسپرس کمک کرد تا در کار خود موفق شوند. این آموزش به آنها آموخت که از خود صحبت کردن غیرمولد – داستان‌های منفی و خودکشی که غالباً در مورد خودشان می‌گوییم – آگاهی بیشتری پیدا کنند. و این آگاهی به آنها اجازه می‌داد که نسبت به خود شک کمتری داشته باشند. و این به نوبه خود منجر به درآمد بیشتر برای خود و مشاوره بهتر برای مشتریان‌شان باشد.

 

علاوه بر این، پس از آگاهی از چگونگی واکنش آنها به موقعیت‌های پر فشار، آنها متوجه شدند که اهمیت شیوه‌های ضد استرس مانند مراقبه را درک می‌کنند. با پایین آمدن سطح استرس، آنها توانستند با تمرکز تازه کار کنند و منجر به موفقیت در کسب‌وکارشان شوند.

 

خودآگاهی به این دلیل کار می‌کند که نئوکورتکس یا مغز متفکر را فعال می‌کند. وقتی احساس می‌کنید احساسات شما به صورت غیرقابل کنترل ترکیده می‌شود، خودآگاهی به نئوکورتکس فراخوانی می‌کند تا برآیند آن را تحلیل کند.

 

به عنوان مثال، هنگامی‌که رئیس شما را برای چیزی توبیخ می‌کند، ممکن‌ست شما نیاز به فریاد کشیدن بر سر او داشته باشید، اما نئوکورتکس شما پس از تجزیه و تحلیل وضعیت، علیه آن توصیه می‌کند. این بخش از مغز شما عاقلانه‌تر خواهد بود، تا بازخورد وی را منطقی و با آرامش در نظر بگیرید. و از آن برای بهبود عملکرد شغلی خودتان استفاده کنید.

 

خودآگاهی نیز می‌تواند اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. نمونه بارز آن خود نویسنده‌ست، که از خودآگاهی استفاده می‌کرد تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند. قرار بود وی در جشنواره جهانی صلح، در برلین سخنرانی کند. وقتی به آنجا رسید، احساس عصبی شدیدی پیدا کرد و به همین دلیل از خودآگاهی برای یادآوری نقاط قوت و ضعف خودش استفاده کرد. او خودش را از دانش‌ش در مورد شیوه‌های خردمندی در محیط‌های کسب‌وکار و توانایی‌ش در ایجاد جو آرامش و طنز استفاده کرد.

 

او هم‌چنین خودش را از نواقص‌ش – یعنی لکنت زبان هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی – آگاه ساخت. و به خود یادآوری کرد که می‌تواند با تمرکز بر تنفس عمیق، لبخند زدن و تمرین ذهن‌آگاهی، بر این مسئله غلبه کند. وی از طریق این خودآگاهی توانست احساس راحتی و اطمینان بیشتری در جشنواره داشته باشد. اعماق وجود

انگیزه‌های نامشهود مانند یک مقصد مشترک، انگیزه کارمندان را بهتر از پاداش‌های بیرونی حفظ می‌کنند.

بسیاری از رهبران معتقدند که پاداش‌های بیرونی – از جمله پول یا پاداش دریافتی – بهترین انگیزه‌های اجرای عالی در محیط کار هستند. اما در واقع، انگیزه‌های نامشهود و درونی می‌توانند در افزایش موفقیت و سود نسبت به انگیزه‌های خاص و بیرونی مؤثرتر باشند. اعماق وجود

 

به این نمونه توجه کنید. تونی هسیا، مدیرعامل زاپوس، خرده‌فروش کفش آنلاین، فروشگاه دیجیتالی خودش را به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل کرد. و راز موفقیت هسیا ارائه خوشبختی بود. هسیا با تکیه بر این اخلاق، یک فرهنگ کاری را تقویت کرد که باعث خوشبختی کارکنان می‌شود. و این باعث بهبود خدمات به مشتری و در نتیجه مشتریان شادتر می‌شود. اعماق وجود

 

هسیا معتقدست خوشبختی در محیط کار از سه چیز ناشی می‌شود. اعماق وجود

 

اول لذتست. این نوع خوشبختی ناشی از تعقیب امتیاز بعدی‌ست. برای مثال، یک جایزه بزرگ، یک تشکر از همکاران، تمجید ویژه معاون مدیرعامل یا یک یادداشت در نیویورک تایمز. نکته مثبت این‌ست که این نوع خوشبختی دوام چندانی ندارد. اعماق وجود

 

منبع بعدی شادی اشتیاقست. وقتی نسبت به کارتان اشتیاق دارید، وارد یک وضعیت جریان می‌شوید. حالت پیگیری و تمرکز کامل. افراد گزارش کرده‌اند که جریان در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، مانند انجام جراحی مغز، تشکیل پرونده و غیره، مراقبه را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این، اشتیاق، وقتی با لذت مقایسه می‌شود، می‌تواند بسیار پایدارتر باشد. اعماق وجود

 

سرانجام، به گفته هسیا، خوشبختی نیز از یک هدف بالاتر حاصل می‌شود. این در مورد بخشی از چیزی‌ست که از خود شما بزرگ‌ترست. و پایدارترین نوع خوشبختی‌ست. هنگامی‌که شما در جهت تحقق هدف بالاتر خود تلاش می‌کنید، این کار پاداش‌ست. اعماق وجود

 

وقتی هدف کارتان با ارزش‌های شما مطابقت داشته باشد، دیگر به یک کار سخت تبدیل نمی‌شود. شما می‌دانید که آنها چه می‌گویند: اگر کاری را که می‌کنید دوست دارید، هر روز مشتاقانه این کار را انجام می‌دهید. اعماق وجود

 

فقط شاعر نورمن فیشر را در نظر بگیرید. که آنقدر کارش را دوست دارد که فکر نمی‌کند این کار باشد. حتی اگر فیشر معلم مشهور ذن باشد و اغلب بیشتر از افراد متخصص در دره سیلیکون کار می‌کند. از نظر او، هرگز و هرگز در زندگی خودش کار نکرده‌ست. اعماق وجود

همدلی در هر دو رابطه فردی و حرفه‌ای مفیدست

اگر می‌خواهید در نقاشی ماهر شوید، باید آن را تمرین کنید. همین قانون در مورد بهبود همدلی شما، نوعی از هوش هیجانی با فواید بسیاری نیز صدق می‌کند. همدلی با دیگران و نشان دادن مهربانی به آنها باعث می‌شود تا احساسات درک شود. هم‌چنین اعتماد ایجاد می‌کند. اعماق وجود

 

یک تمرین همدلی را در نظر بگیرید که توسط نویسنده انجام می‌شود. او در حالی‌که احساسات‌ش را ابراز می‌کرد به حرف‌های شریک زندگی خود گوش می‌داد. و بعد از پایان گفت‌وگو، او آنچه را که فکر می‌کرد احساس می‌کند به او انتقال داد. در پایان تمرین، او اشک ریخت و به او گفت که او مدت طولانی این احساس را درک نکرده بود. اعماق وجود

 

همدلی هم‌چنین با کمک به ما در مدیریت درگیری با شرکای خودش، همکاران و فرزندان، می‌تواند برای تسویه روابط استفاده شود. با استفاده از آن، می‌توانید با هم تفاهم برقرار کنید. و به شما در حل سریع مشکلات کمک می‌کند. اعماق وجود

 

این شیوه توسط نویسنده برای حل‌وفصل نارضایتی خودش نسبت به مدیر جدیدش، اریک استفاده شد. نویسنده با تصمیم‌گیری مبنی بر نیاز به مقابله با این موضوع، با اریک جلسه‌ای ترتیب داد تا در مورد احساسات ناخوشایندش صحبت کند. در این جلسه، آنها در مورد چیزهای شخصی، مانند داستان‌های زندگی و آرزوها صحبت کردند. از طریق این گفت‌وگو بود که آنها یکدیگر را بهتر شناختند. و در پایان، نویسنده دیگر احساس خشم نمی‌کرد. اعماق وجود

 

اگر احساس کردید که برای کسی همدلی ندارید، می‌توانید تمرینات همدلی مانند درست مثل من (Just Like Me) و دوست داشتن مهربانی Loving) Kindness) را امتحان کنید. اعماق وجود

 

درست مثل من از شما می‌خواهد که خودش را در کفش‌های شخص مقابل تصور کنید. و بدانید که آرزو می‌کنند خوشبخت و دوست داشته باشند. درست مثل شما. دومین تمرین در همدلی، دوست داشتن مهربانی، شما را مجبور به مراقبه و آرزوی مثبت برای شخص دیگر می‌کند. آرزوی بهترین‌ها برای شخص دیگر باعث افزایش ظرفیت شما برای همدلی و بهبود روابط شما با آنها خواهد شد. اعماق وجود

تجربه عشق به دیگران می‌تواند منجر به رهبری بهتر ما شود

آیا تا به حال به شما گفته شده‌ست که برای موفقیت در زندگی، باید خودخواه باشید. و چیزهایی را برای خودتان بدست آورید؟ خُب، این را نادیده بگیرید. زیرا هیچ چیز نمی‌تواند از حقیقت دور باشد. به خصوص اگر شما قصد دارید که یک رهبر مؤثر باشید. به این دلیل‌ست که مردم اگر رهبرشان را دوست داشته باشند، بیشتر تلاش خواهند کرد. اعماق وجود

 

پژوهشگران رهبری جیم کوزز و باری پوسنر به این نتیجه رسیدند که چه خصوصیاتی رهبران موفق را از بقیه متمایز می‌کند. آنها در پژوهش‌های خودشان دریافتند که تمایزدهنده اصلی محبتست. رهبران موفق گرمی و علاقه به کارمندان‌تان را نشان دادند. برخلاف رهبران با عملکرد پایین‌تر، آنها ترسی از ایجاد رابطه تنگاتنگ با تیم‌شان یا به اشتراک گذاشتن افکارشان ندارند. اعماق وجود

 

رهبرانی که دلسوزی نشان می‌دهند در کسب‌وکارشان مؤثرتر هستند. زیرا سعی می‌کنند هرگونه رنجی را که کارمندان‌شان تجربه می‌کنند را تسکین دهند. جیم کالینز، نویسنده کتاب ساخت برای ماندن، صدها شرکت بزرگ آمریکایی را از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۹۵ بررسی کرد. و فهمید که آنچه باعث شده یک شرکت خوب و عالی باشد، رهبری است. شرکت‌های عالی رهبرانی دلسوز داشتند. فروتنی نشان می‌دادند و می‌خواستند در جهان تغییری ایجاد کنند. دلیل این امر این‌ست که رهبران دلسوز زمان آسان‌تری برای تأثیرگذاری بر دیگران دارند.

 

به روانشناس مشهور، پاول اکمن بنگرید. که در دوران کودکی زندگی وحشتناکی گذر کرد. و بزرگ شد تا بزرگسالی عصبانی شوید. در سال ۲۰۰۰، از اکمان دعوت شد تا در کنفرانسی که دالایی لاما در آن حضور داشت صحبت کند. او با دالایی لاما که تازه از بیرون رسید. دستش را گرفت و نشست. ژست ساده لاما تأثیر عمیقی بر اکمان گذاشت. او در تمام وجود احساس «نیکی» کرد. و با پایان یافتن این دیدار، عصبانیت خود را فروخورد. و دیدگاه او به زندگی تغییر کرد. از آن لحظه تغییر زندگی اکمان با تقویت درک تعادل عاطفی، دلسوزی و نوع‌دوستی در پژوهش‌های علمی نقش زیادی داشته‌ست. اعماق وجود

 

بنابراین به یاد داشته باشید. وقتی تصمیم گرفتید شادی و موفقیت در زندگی و کارشان را پیدا کنید. با جست‌وجو در درون‌تان آغاز کنید.

خلاصه نهایی

پیام اصلی کتاب این‌ست که همه ما توانایی بهبود زندگی خودمان را داریم. و از طریق تمرکز، وضوح ذهنی، خلاقیت و همدلی می‌توانیم به این پیشرفت دست یابیم. با استفاده از روش‌ها و تمرین‌های متمرکز، مداوم و ملایم، همه ما می‌توانیم به آدم‌های بهتر، انسان‌های خوش‌بین‌تر، شرکای آرام‌تر و کارمندان تواناتری تبدیل شویم. اعماق وجود

مشق تغییر

یک تمرین اسکن بدن می‌تواند به شما در تمرکز و آرامش کمک کند. اعماق وجود

 

با پیدا کردن یک موقعیت راحت برای نشستن و دو دقیقه نفس کشیدن، با چشمان بسته شروع کنید. سپس هر قسمت از بدن خودتان را یک به یک بگذرانید. واقعاً روی احساساتی تمرکز کنید که روی سر، صورت، گردن، پشت، جلو و شانه‌های خود پیدا می‌کنید. آیا می‌توانید احساسی را در بدن خودتان احساس کنید؟ بعد، با یادآوری یک اتفاق خوشایند، یک احساس مثبت را به خاطر بیاورید. سپس سعی کنید جایی را پیدا کنید که در بدن احساس می‌کنید. سرانجام، دو دقیقه به طور طبیعی نفس بکشید. و به لحظه فعلی برگردید. اعماق وجود

 

اسکن بدن بسیار ارزشمندست. زیرا به شما امکان می‌دهد خیلی بیشتر از زندگی روزمره روی احساسات جسمی خودش تمرکز کنید، هم‌چنین باعث آرامش شما می‌شود. که می‌تواند به شما در خواب بهتر کمک کند. اعماق وجود

 

شما می‌توانید این کتاب را از سایت آمازون تهیه کنید. اعماق وجود

 

بنر دوره برنامه رشد فردی

امتیاز به این مطلب

4.2/5 - (16 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
اعماق وجود
رهبری نااستفاده: استفاده از قدرت رهبران کم‌نمایندگیاطلاعات بیشتر
+