1. خانه
  2. مقالات
  3. رهبری
  4. ۵ راهی که کسب‌وکارها مشتری را از دست می‌دهند

۵ راهی که کسب‌وکارها مشتری را از دست می‌دهند

مشتری

۵ راهی که کسب‌وکارها مشتری را از دست می‌دهند

5/5 - (2 امتیاز)

سودآورترین مشتریان شما تقریباً همیشه وفادارترین آنها هستند.

مشتری بعنوان مخاطب کسب‌وکار ماست که خروجی (محصول) ما را دریافت و نتایج کسب‌وکارمان را می‌سازد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا مشتریان باید به سمت رقبا بروند، اما با اجتناب از هر یک از اشتباهات زیر مشتری‌تان را از دست ندهید:

۱. فقدان آگاهی از رقابت‌تان

قبل از اینکه از مزیت رقابتی خودتان آگاه باشید، رقیب‌تان را بشناسبد. این امر برای کسب‌وکارها ضروری‌ست که تحلیلی را در مراحل آغازین کامل و در ادامه این فرایند رشد كنند. به آنچه رقبای‌تان انجام می‌دهند توجه کنید، خبرهای منتشره را بررسي کنید. و مطمئن شوید که از پژوهش‌های‌تان با در نظر گرفتن نقاط ضعف رقبای‌تان و تبدیل آنها به نقاط قوت بالقوه برای کسب‌وکارتان بهره‌مند شوید. اطمینان حاصل کنید که شرکت‌تان نسبت به دیگران تمایز دارد. و بر روی استراتژی کسب‌وکارتان تمرکز کنید. سعی کنید تا به گوشه‌ای از بازار دست ‍پيدا كنيد كه بخش سودآوری‌ست.

۲. نداشتن نوآوری

شکی نیست که ما در عصري زندگي مي‌كنيم که در آن نوآوری کلید ماندگاری هر کسب‌وکاری‌ست، اما شايد متعجب می‌شويد وقتي مي‌بينيد كه بسیاری از کسب‌وكارها هنوز در این زمینه كاری نكرده‌اند. مشتری می‌خواهد چيزي را تجربه كند که صرف‌نظر از وسيله یا محل دريافت آن، نيازش را به راحتي برطرف كند. در فناوری سرمایه‌گذاری كنيد كه مشتری را به استفاده از وسايل‌ش توانا كند. و کسب‌وکارتان را مستقیماً در دستان‌ش حس كنند.

۳. عدم پاسخ به تقاضای مشتری

مشتری آنچه را كه آسان‌ست می‌خواهد و عدم ارائه تجربه سهولت در استفاده، آنها را به سوی رقبا می‌كشاند. به یاد داشته باشید، آنها تنها با یک کلیک با شما فاصله دارند. و منتظر حرکت شما نسبت به مشتری هستند. اطمینان حاصل کنید که نه‌تنها به جلب رضایت مشتری‌تان اقدام مي‌كنيد. بلكه به خواسته‌های فردی او و نيازهای صنعتی كه در آن هستيد نيز توجه داريد. عدم پاسخ به این درخواست‌ها یا روندها خطر زدن ضربه‌ای بزرگ به شرکت را افزايش خواهد داد. به‌طوری‌كه مشتری‌مداری در موفقیت کسب‌وکار بسیار اهميت پيدا مي‌كند.

۴. غفلت از سرمایه‌گذاری در خدمات مشتری

یکی از سخت‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن مشتری اینکه در خدمات مشتری سرمایه‌گذاری نكنيد. کسب‌وکارها بایستی کمک کنند تا مشتری چنان احساس عالی را داشته باشند که دوباره برگردند. همانطورکه قبلاْ اشاره شد، ما شاهد روند افزایشی وفاداری مشتری به نام تجاری هستیم. و بسیاری از آنها براساس تجربه مشتری بنا نهاده می‌شود. وبگاه‌هایي مانند جی ۲ کرود [G2 Crowd] اين مقايسه را انجام مي‌دهند. و توانایی شرکت را برای ارائه یک تجربه باکیفیت به مشتریان مي‌سنجند. این كار باید اولویت جدی برای خلق «نام تجاری مقدس» باشد. و منابع باید جایی سرمایه‌گذاری شود كه اطمینان پيدا كنيد تا بهترین تجربه مشتری ارائه داده مي‌شود.

۵. تمرکز بر روی قیمت، به جای مشارکت

مطمئناً ارائه کم-هزینه یک مزیت رقابتی‌ست، اما جایی، کسی هست‌که برای ربودن مشتری‌تان از طریق قیمت حتی پایین‌تر برنامه‌ریزی مي‌كند. کسب‌وکار نیاز به ارائه بهترین ارزش و حفظ آن از طریق ترکیبی از قیمت، زمان، خدمات و روابط دارد. گذاشتن همه توجه بر روي پول، به مشتری اين هشدار را مي‌دهد كه به طور مداوم برچسب قیمت را بررسی كنند. این مهم‌ست که همان مقدار زمان را در افزایش ارزش صرف كنيد. و اينكه چگونه بايد باغچه خوبی را با دست مشتری ايجاد كنيد. به جای اینکه فقط قرارداد فروش را نهايي و به جلو حرکت كنيد، به فکر رابطه بلندمدت نيز باشيد.

 

هیچ کسب‌وکاری نمی‌خواهد تا به دیدن مشتری‌تان برود، بنابراین مطمئن شوید که برای حفظ ذهنيت عالی از رضایت مشتری صادقانه اطمینان حاصل كنید.

 

دوره رهبری کسب‌وکار

امتیاز به این مطلب

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
مشتری
رهبری نااستفاده: استفاده از قدرت رهبران کم‌نمایندگیاطلاعات بیشتر
+