1. خانه
  2. رادیو تغییر
  3. سخنرانی و فن بیان

سخنرانی و فن بیان

سخنرانی و فن بیان

سخنرانی و فن بیان

5/5 - (7 امتیاز)

مهم‌ترین مهارتی که باید بیاموزیم سخنرانی است؛ زیرا مرز جدایی ما با حیوانات ناطق بودن ماست.

سخنرانی و فن بیان از جمله مهارت‌هایی است که در زندگی شما بسیار حیانی است. زیرا همه ما با گفت‌وگو و صحبت کردن با دیگران و در جمع سروکار داریم. و می‌خواهیم تا با بهترین عملکرد سخنرانی کنیم. و با مطلوب‌ترین بیان افکار و اندیشه‌های خود را به مخاطب برسانیم.

 

سخنوری فنی است که به وسیله آن گوینده، شنونده را به سخن خود اقناع و بر منظور خویش ترغیب می‌کند. پس غرض از سخنوری همین دو نتیجه است که شنونده سخن گوینده را بپذیرد. و بر منظور او برانگیخته شود. گوینده‌ای که این فن را به کار می‌برد، خطیب و سخنور یا سخنران مانند و سخنی را که این فن در آن به کار برده شود نطق و گفتار است.

 

سخنرانی و فن بیان عموماً به معنای ارتباط چهره‌به‌چهره با مخاطب بوده و در اغلب موارد برای اقناع مخاطبین انجام می‌شود. این مفهوم در زبان انگلیسی بسیار شبیه به مفهوم ارائه [Presentation] است. با این تفاوت که مفهوم اخیر بیشتر در مورد فعالیت‌های تجاری به کار می‌رود. سخنران معمولاً مستقیماً برای مردم یا رسانه‌ها به صورت عمومی صحبت می‌کند. و دیدگاه شخصی یا گروه خاصی را بیان می‌کند.

 

در طول سال‌های گذشته کمتر به این مهارت توجه و تأکید می‌شود. در حالی‌که امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیشرفت و رشد در موفقیت انسان‌ها محسوب می‌شود. و هر کسی بایستی آن را بیاموزد. و البته آموختنی است. در این راه مدرسان و مربیان زیادی برای این مهارت در ایران تدریس و آموزش آن را به عهده گرفته و پیگیری کرده‌اند.

 

محمدپیام بهرام‌پور مدرس سخنرانی و فن بیان است که این مسیر را با یک تصمیم استراتژیک در بهترین حالت طی کرد. اکنون در مصاحبه‌ای با مسعود چیتگرها از ناگفته‌های این مسیر می‌گوید. این برنامه که ششمین برنامه رادیو تغییر است به این موضوع می‌پردازد.

 

 

دوره برنامه رشد فردی

امتیاز به این مطلب

5/5 - (7 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
سخنرانی و فن بیان
رهبری نااستفاده: استفاده از قدرت رهبران کم‌نمایندگیاطلاعات بیشتر
+