1. خانه
  2. مقالات
  3. رشد
  4. عادت‌های میلیون دلاری

عادت‌های میلیون دلاری

عادت های میلیون دلاری

عادت‌های میلیون دلاری

5/5 - (3 امتیاز)

راهکارهای قدرتمند و اثبات‌شده برای دو و سه برابر کردن درآمدتان

عادت های میلیون دلاری (۲۰۱۷) راهنمای مغز و زندگی شماست که هرگز در مدرسه نگرفتید. این کتاب «رازهای» موفقیت را توضیح می‌دهد. هم‌چنین آنچه را بیان می‌کند که شما باید انجام دهید تا ظرفیت کامل خودتان را بروز دهید.

 

برایان تریسی در بسیاری از مشاغل کار و به ۱۲۰ کشور جهان سفر کرده‌ست. او چندین زبان و مهارت را در این راه آموخت. او ۳۵ سال گذشته را وقف کار با شرکت‌های بزرگ و در دستیابی به اهداف به آنها کمک کرده‌ست. اکنون او یک سخنران، مشاور و رهبر برگزاری سمینارهای موفق‌ست.

این کتاب چه چیزی برای من دارد؟ دریابید که چگونه می‌توانید موفق‌تر باشید.

با ۱۰۰ میلیارد سلول – هر کدام با ۲۰,۰۰۰ اتصال به نورون‌های دیگر – مغز شما یک عضو باورنکردنی‌ست. شما احتمالاً می‌توانید بیشتر از تمام مولکول‌های جهان بیاندیشید. توانایی شما بی‌پایان‌ست. اما در طول زندگی، بعیدست که به چیزی نزدیک به ظرفیت واقعی‌تان برسید. چرا؟ خُب، شما دفترچه راهنما را دریافت نکردید، و باید با شهود و تجربه یاد بگیرید. مشکل اینکه اگر می‌خواهید موفق باشید، این به اندازه کافی خوب نیست.

 

در این خلاصه‌کتاب، دقیقاً یاد خواهید گرفت که چه چیزی باعث می‌شود برخی از افراد موفق‌تر از دیگران باشند. و همچنین چه کارهایی را برای موفقیت باید انجام دهید.

 

با این حال، ابتدا باید تعیین کنید که موفقیت برای شما چه معنایی دارد. تریسی آن را اینگونه تعریف می‌کند: «توانایی زندگی کردن به گونه‌ای که می‌خواهید زندگی کنید».

 

تریسی معتقدست اگرچه همه ما با هم متفاوت هستیم. اما در اعماق وجود، همه ما چهار هدف اساسی مشترک داریم. نیاز به تناسب اندام و سلامتی، داشتن روابط عالی، لذت بردن از کاری که انجام می‌دهیم و رسیدن به استقلال مالی.

 

همین الان در هر یک از این زمینه‌های خودتان را سریع ارزیابی کنید. برای هر کدام، خودتان را بین یک (کم) و ده (بالا) نمره بدهید.

 

چطور انجامش دادی؟

 

صرف نظر از اینکه در کجا هستید، ما به بررسی عاداتی می‌پردازیم که برای بهبود این امتیازات باید آن‌ها را پرورش دهید. «عادت های میلیون دلاری». خبر خوب اینکه همه می‌توانند این عادات را یاد بگیرند، از جمله شما.

 

پس بیایید آن سلول‌های مغز را فعال کنیم و یاد بگیریم.

برای موفقیت، خودتان را دوباره برنامه‌ریزی کنید.

انسان‌ها مشکل دارند. همه ما خودپنداره منحصربه‌فردمان را ایجاد کرده‌ایم که به عنوان برنامه اصلی ناخودآگاه ما عمل می‌کند. ما هر آنچه را که تا به حال برایمان اتفاق افتاده، هر احساس و رفتاری را ضبط کرده‌ایم که تا به حال داشته‌ایم. همه اینها بر نحوه رفتار ما تأثیر می‌گذارد. این خودپنداره‌ای که ما ایجاد کرده‌ایم اثربخشی و عملکرد ما را تعیین می‌کند. عادت های میلیون دلاری

 

در هر بخش از زندگی خودتان، شما یک خودپنداره کوچک دارید. متأسفانه، هنگامی که آن را توسعه دادید، همیشه مطابق با آن رفتار می‌کنید. بنابراین اگرچه شما پتانسیل این را دارید که مثلاً یک زبان‌شناس بزرگ باشید. اگر خودپنداره‌تان به شما می‌گوید در زبان‌ها بسیار بد هستید، احتمالاً هرگز به آن چندزبانه‌ای نخواهید رسید که می‌خواهید باشید.

 

خودپنداره کوچک شما را عقب نگه می‌دارد. اگر واقعاً می‌خواهید در یک زمینه خاص به موفقیت بیشتری برسید، نکته کلیدی اینکه خودپنداره کوچک خودتان را در آن زمینه افزایش دهید. اما دقیقاً چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟

 

خُب، شما باید با بررسی سه بخش از خودپنداره‌تان، خودتان را مجدداً برنامه‌ریزی کنید: خودِ ایده‌آل، تصور از خویش و عزت نفس.

 

خودِ ایده‌آل شما تصویر ایده‌آلی‌ست که از بهترین خویش دارید. این ترکیبی از امیدها و رؤیاهای شما همراه با ویژگی‌ها و فضایلی‌ست که آرزو می‌کنید داشته باشید. افراد با عملکرد بالا تصویر واضحی از اینکه چه کسی می‌خواهند باشند دارند. وقتی خودآرمانی مثبت خودتان را ایجاد کردید، سریع‌تر به سمت تبدیل شدن به آن شخص حرکت می‌کنید.

 

اینکه چگونه خودتان را در درون می‌بینید – تصور شما از خویش – بر عملکرد شما در بیرون تأثیر می‌گذارد. مثبت و سازنده در درون برابرست مثبت و سازنده بیرون. اگر خویش را غیرمحبوب یا ناامن می‌بینید، شخصیت بیرونی شما نیز همین را نشان می‌دهد. برای غلبه بر جنبه‌های خودانگاره منفی، ذهن‌تان را با تصاویر مثبتی از خودتان پر کنید که بهترین عملکرد را دارید و آنها را در آنجا نگه دارید. سپس استراحت کنید. وقتی بعداً باید اجرا کنید، ناخودآگاه شما به یاد می‌آورد! عادت های میلیون دلاری

 

در نهایت، عزت نفس شما جزء عاطفی خودپنداره شما و شاید مهم‌ترین بخش‌ست. این که چقدر خودتان را دوست دارید. تمام زندگی شما حول آن می‌چرخد. هر تجربه مثبتی آن را بالا می‌برد. و هر تجربه منفی آن را کاهش می‌دهد. شکاف بین خودِ ایده‌آل شما و تصویر شما از خویش نیز بر آن تأثیر می‌گذارد. وقتی عملکرد فعلی شما با ایده‌آل شما سازگار باشد، عزت نفس شما بالا می‌رود. وقتی ناسازگار باشد، افت می‌کند. داشتن یک ایده‌آل بسیار واضح عملکرد شما را بهبود می‌بخشد، عملکرد شما را به ایده‌آل نزدیک‌تر می‌کند. و در نتیجه، عزت نفس شما را افزایش می‌دهد. حتی یک چیز ساده مانند تکرار «من خودم را دوست دارم!» عزت نفس شما را بی‌اندازه افزایش می‌دهد. هرگز قدرت کلمات را دست کم نگیرید. آن را امتحان کنید! به زودی با خودِ اعتماد به نفس و خوشحالی بیشتری خواهید داشت.

 

اصلاً چرا باید این کار را انجام دهید؟ داشتن عزت نفس بالاتر به شما کمک می‌کند تا عادت‌های میلیون دلاری را ایجاد کنید که برای رهایی کامل ظرفیت خودتان به آن نیاز دارید. خودپنداره‌تان را تغییر دهید، آنگاه واقعیت‌تان را تغییر خواهید داد.

 

در بخش‌های بعدی، چهار هدف اساسی را که در مقدمه مورد بحث قرار دادیم، بررسی خواهیم کرد. شروع با عادت‌هایی که برای تناسب اندام و سالم‌تر شدن به آنها نیاز دارید.

چگونه اندام مناسب داشته باشیم و سالم بمانیم

هیچ شکی وجود ندارد که امید به زندگی در حال افزایش‌ست. بسیاری از مردم اکنون در دهه ۹۰ و حتی ۱۰۰ سالگی زندگی می‌کنند. هدف شما هم باید همین باشد. بنابراین، بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف چیست؟ عادت های میلیون دلاری

 

ابتدا تناسب اندام و سلامت را انتخاب کنید. یعنی وزن مناسب‌تان را حفظ کنید. اگر اضافه وزن دارید، این انتخاب شماست. شما کسی هستید که غذا خوردن را انتخاب می‌کنید. هیچ کس شما را مجبور به انجام آن نمی‌کند. رژیم‌های غذایی زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند، اما همه آنها به پنج کلمه خلاصه می‌شوند: «کمتر بخور و بیشتر ورزش کن.» برای از بین بردن «کمی اضافه‌وزن» وقت شما را می‌گیرد. اما یک هدف تعیین کنید و یادداشت کنید. مشخص کنید که برای رسیدن به هدف‌تان چه کاری باید انجام دهید. سپس روی آن کار کنید تا به آن برسید.

 

دوم اینکه درست غذا بخورید. رژیم غذایی‌تان را متعادل کنید و بیشتر میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. آب زیاد هم بنوشید «سه سم» – نمک، شکر و آرد را حذف کنید یا به حداقل برسانید. زمان غذا خوردن نیز مهم‌ست. خوردن تنها ۲۰ درصد کالری بعد از ساعت ۱۴:۰۰ به کاهش وزن کمک می‌کند. برعکس، خوردن ۶۰ تا ۸۰ درصد قبل از ساعت ۱۴:۰۰ به شما اطمینان می‌دهد که اضافه وزن را به دست آورید! توصیه آدل دیویس را به خاطر بسپارید: «صبحانه را مانند یک پادشاه، ناهار را مانند یک شاهزاده، و شام را مانند یک فقیر بخورید.»

 

سوم، ورزش. هر روز، هر مفصل در بدن‌تان را روغن‌کاری کنید. هر هفته ۲۰۰ دقیقه ورزش کنید. حتی اگر هر روز ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید، شما را به یکی از خوش‌اندام‌ترین افراد در اطراف تبدیل می‌کند. و اگر ورزش را دوست ندارید؟ نرمش کنید! برای تناسب اندام و سلامت باید این کار را انجام دهید.

 

چهارم، مراقب خودت باش و هر شب شش یا هفت ساعت بخوابید. رفتن به رختخواب تا ساعت ۱۰:۰۰ شب به شما کمک زیادی می‌کند. و افزایش ساعات خواب باعث می‌شود احساس شفافیت، هوشیاری، خلاقیت و باهوشی بیشتری داشته باشید. و در مورد روزهای تعطیل، حداقل ۱۲۰ روز در سال را در نظر بگیرید. شما می‌گویید ناممکن‌ست؟! خُب، فقط مطمئن شوید که هر آخر هفته را تعطیل می‌کنید، برای شروع ۱۰۴ روز تعطیلی به شما می‌دهد. اضافه کردن تعطیلات عمومی حتی بیشتر هم می‌دهد. و پس از آن شما تعطیلات‌تان را بیشتر از ۱۲۰ روز خواهید داشت. عادت های میلیون دلاری

 

پنجم، دندان‌های‌تان را دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. به طور منظم حمام یا دوش بگیرید. و ناخن‌های‌تان را تمیز نگه دارید. به خاطر داشته باشید که برای تشخیص زودهنگام مشکلات، معاینات فیزیکی و دندانپزشکی را انجام دهید.

 

ششم، این موارد را به خاطر بسپارید: کمربند ماشین را ببندید. و اصرار کنید که مسافرانتان نیز این کار را انجام دهند. اعتدال را در هر کاری تمرین کنید که انجام می‌کنید. همیشه خوش‌بین باشید. و هر روز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه را به تنهایی و مراقبه اختصاص دهید.

 

در نهایت، هفتم، «آرامش ذهن» را مهم‌ترین هدف‌تان قرار دهید. فقط کاری را انجام دهید که برای شما درست و طبیعی‌ست.

 

همه آنها را مرور کردی؟ بیایید به روابط شما برویم.

چگونه روابط عالی داشته باشیم

ارسطو، فیلسوف یونان باستان، می‌گوید که انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند. سیدنی ام. ژورارد، روانشناس و نویسنده کتاب شخصیت سالم، آن را تأیید می‌کند. تا آنجا که ۸۵ درصد از شادی شما از روابط شما حاصل می‌شود. بنابراین، ایجاد عادات خوب برای ایجاد روابط عالی منطقی‌ست، اینطور نیست؟ در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به آن انجام دهید.

 

اول، پذیرش را توسعه دهید. همه می‌خواهند بدون قید و شرط پذیرفته شوند. اگر بتوانید کاری کنید که هر فردی که ملاقات می‌کنید احساس ارزشمندی و مهمی کند، این نیاز را برآورده می‌کنید. و نه تنها این، بلکه از شما نیز استقبال می‌شود. وقتی با کسی روبرو می‌شوید یک لبخند ساده بسیار تأثیرگذارست. عادت های میلیون دلاری

 

دوم، روی افزایش عزت نفس کار کنید. نه فقط عزت نفس شما، بلکه برای دیگران نیز کارکنید. چگونه؟ هر روز را با شکرگزاری برای چیزهای خوب زندگیتان شروع کنید. قدر زنده بودن، خانواده و دوستان و سلامتی خودتان را بدانید. و هر زمان که می‌توانید بگویید «خدایا! سپاسگزارم». هر بار که این کار را انجام می‌دهید، نه تنها عزت نفس گیرنده، بلکه عزت نفس خودتان را نیز بالا می‌برید.

 

سوم، از افراد در مورد ویژگی‌ها، ظاهر، مشخصه‌ها، دارایی‌هایشان و چیزهایی از این قبیل تعریف و تمجید کنید. و آن را به فرزندان و همسرانشان نیز تعمیم دهند. هر زمان که می‌توانید تحسین و تأیید کنید. فوراً این کار را انجام دهید. و در مورد آنچه که از آن تعریف می‌کنید، دقیق صحبت کنید. به مردم احساس ارزشمندی بدهید و به آنها احترام بگذارید.

 

و در آخر، چهارم، شنونده فعال باشید. متأسفانه اکثر مردم شنونده خوبی نیستند. اما در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های‌تان را توسعه دهید.

 

ابتدا، همیشه با دقت گوش دهید. روی چشم‌ها و دهان طرف مقابل تمرکز کنید. دوم، مطمئن شوید که قبل از پاسخ دادن مکث کرده‌اید. سه تا پنج ثانیه کافی‌ست. این تضمین می‌کند که شما صحبت‌های طرف مقابل را قطع نمی‌کنید. و همچنین نشان می‌دهد که شما قبل از پاسخ دادن به آنچه طرف مقابل گفته‌ست توجه می‌کنید. در واقع، شما همچنین آنچه را که طرف مقابل گفته در سطح بسیار عمیق‌تری شنیده‌اید. در مرحله بعد، سؤالات روشنگرانه بپرسید تا مطمئن شوید که به طور کامل متوجه صحبت‌های طرف مقابل شده‌اید. و در نهایت، آنچه را که شخص گفته به زبان خودتان تکرار کنید.  میلیون دلاری

 

این عادات را در خانه و محل کار ایجاد کنید و مطمئناً با روابط عالی پاداش خواهید گرفت.

چگونه کاری را که دوست دارید انجام دهید

در حالی که رفاه و روابط شما مرتب شده‌ست، وقت آن‌ست که به انجام کارهایی که دوست دارید نگاه کنید. به ویژه در محل کار.

 

فرصت‌های تقریباً نامحدودی برای کار دارید. تنها در ایالات متحده بیش از ۲۰۰,۰۰۰ شغل مختلف وجود دارد. پس به این فکر کنید که دوست دارید چه کاری انجام دهید. و فقط اولین شغلی را نپذیرید که پیش می‌آید. به انواع مشاغل موجود بیاندیشید. و سعی کنید چیزی را بیابید که یادگیری و انجام آن برای شما آسان باشد. این شغلی‌ست که در آن بهترین عملکرد را خواهید داشت. و احتمالاً می‌توانید بیشترین درآمد را داشته باشید. به ارزیابی این انتخاب در طول حرفه‌تان ادامه دهید.

 

در زندگی‌تان، برخی از مردم موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. آنها پول بیشتری کسب می‌کنند. خانواده، دوستان و روابط عالی داشته باشید. تندرست‌تر و سالم‌تر بمانید. و زندگی طولانی‌تر و شادتر داشته باشید. اکثریت قریب به اتفاق مردم دستاوردهای بسیار کمی دارند. هدف شما باید تبدیل شدن به یکی از افراد موفق باشد.  میلیون دلاری

 

تنها تفاوت بین افراد بالا و پایین، عادت‌های آنهاست. بنابراین اگر می‌خواهید عملکرد بالایی داشته باشید، عادات درست را در خویش ایجاد کنید.

 

ابتدا سخت کار کنید تا خودتان را به فردی تبدیل کنید که می‌خواهید. عادات گذشته شما یک ذره مهم نیست. تجربیات گذشته‌تان را فراموش کنید. و تصمیم بگیرید تا آینده شما متفاوت باشد. میلیون دلاری

 

دوم، برنامه‌ریزی استراتژیک زندگی‌تان را شروع کنید. هدف شما اینکه در همه جنبه‌ها به بهترین شکل ممکن تبدیل شوید.

 

سوم، اهداف بلندمدت روشنی را برای خودتان تعیین کنید. ارزیابی کنید که اکنون کجا هستید. و می‌خواهید در یک تاریخ خاص در آینده کجا باشید. و ترسیم کنید که چگونه می‌خواهید در زمانی که در اختیار دارید به آن برسید. هدف شما باید واضح باشد. اما در مورد چگونگی دستیابی به آن انعطاف‌پذیر باشید. میلیون دلاری

 

و چهارم، اهداف روزانه را برای خودتان تعیین کنید. آنچه را که می‌خواهید به دست آورید در یک دفترچه یادداشت بنویسید. نه در تلفن، تبلت یا رایانه. عمل ساده نوشتن، تمایل شما را برای رسیدن به آن اهداف تقویت می‌کند. بهترین زمان برای انجام این کار در واقع شب قبل‌ست. اگر این کار را انجام دهید، ضمیر ناخودآگاه شما بر روی فهرست کار می‌کند. سپس مطمئن شوید که آنچه در فهرست شما وجود دارد را اولویت‌بندی کنید. این عادت را از امروز شروع کنید. و از آنچه که فقط ۳۰ روز بعد به دست خواهید آورد شگفت‌زده می‌شوید.

 

و پنجم، چگونه می‌توانید بهره‌وری بیشتری داشته باشید؟ با تمرکز بر نقاط قوت‌تان شروع کنید. کارهایی را که در آنها مهارت دارید بیشتر انجام دهید. هرچه در آن وظایف بهتر عمل کنید، آنها را نیز سریعتر انجام خواهید داد. می‌توانید با سخت‌تر و طولانی‌تر کار کردن به آنجا برسید. زود شروع کنید. پایدار بمانید. متمرکز باشید و تمام روز را مشغول شوید. و هوشمندانه‌تر کار کنید. برای همه چیز آماده باشید. چه برای جلسات یا مصاحبه‌ها، چه برای چیزی در داخل یا خارج از محل کار. ممکن‌ست در حال حاضر مقداری از زمان شما را بگیرد. اما در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. یک کاری که نمی‌توانید انجام دهید این‌ست که بیش از حد آماده شوید!

 

و در اینجا آخرین توصیه در مورد کار وجود دارد: طوری لباس بپوشید که انگار به جایی برای مهمانی می‌روید. اولین برداشت‌ها واقعاً مهم هستند. به این فکر کنید که وقتی صبح سر کار می‌آیید چگونه به نظر می‌رسید. ظاهر شما در مورد شما چه می‌گوید؟ و کسی که به فضای کاری شما نگاه می‌کند، در مورد شخصی که در آنجا کار می‌کند چه فکری می‌کند؟ چگونه می‌توانید ظاهر یا فضای کاری خودتان را طوری تغییر دهید که مردم به شما با دید مثبت فکر کنند؟ میلیون دلاری

چگونه از نظر مالی مستقل شویم

این ضرب‌المثل قدیمی را می‌دانید که اگر مراقب سکه‌ها باشید، دلارها هم از خودشان مراقبت می‌کنند؟ این کاملاً درست‌ست. و همچنین درسته که بیشتر میلیونرهای خودساخته به طرز باورنکردنی صرفه‌جو هستند. آنها اگر بتوانند همه چیز را دست دوم تهیه می‌کنند. چیز جدیدی نمی‌خرند. اگر بتوانند اجاره کنند اصلاً خرید نمی‌کنند. و چرا اگر بتوانند آنچه را که نیاز دارند قرض بگیرند، اجاره می‌دهند؟

 

بنابراین اگر می‌خواهید میلیونر شوید، باید مانند یک میلیونر بیاندیشید و رفتار کنید. بیایید نگاهی به برخی از عادات دیگر بیاندازیم که باعث می‌شود آن‌ها برتر شوند. میلیون دلاری

 

اول از همه، آنها به طور منظم پس‌انداز و سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما باید کار مشابه انجام دهید. مبلغی را تعیین کنید که توانایی پرداخت آن را دارید. حداقل ۱۰ درصد از درآمدتان، و به آن پای‌بند باشید. حتی اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید، به‌زودی با زندگی بدون آن ۱۰ درصد سازگار خواهید شد. و اگر در حال حاضر نمی‌توانید آن را بپردازید، با مبلغ کمتر شروع کنید و افزایش دهید. هرگز از آن پول استفاده نکنید. با گذشت زمان، آن را تا ۲۰ درصد افزایش دهید.

 

اگر پول غیرمنتظره‌ای دریافت کردید، آن را نیز به پس‌اندازتان اضافه کنید. اگر چیزی را می‌فروشید، پاداش دریافت می‌کنید یا بازپرداخت مالیات دریافت می‌کنید، همین کار را انجام دهید. میلیون دلاری

 

وقتی بچه هستیم، اغلب عادت‌های بدپولی را یاد می‌گیریم. ما خرج کردن پول را با لذت و پس‌انداز به عنوان نوعی تنبیه مرتبط می‌کنیم. زیرا ما را از آنچه می‌خواهیم محروم می‌کند. و این در بزرگسالی نیز منعکس می‌شود. ما اغلب پولی را که به دست می‌آوریم در سریع‌ترین زمان ممکن خرج می‌کنیم. اکثر افرادی که از نظر مالی مستقل می‌شوند، این تفکر را معکوس کرده‌اند. و از پس‌انداز و سرمایه‌گذاری لذت می‌برند.

 

تریسی همچنین از آنچه او «نظریه گوی» می‌نامد دفاع می‌کند. او می‌گوید که این کار شما را سریعتر به استقلال مالی می‌رساند. چیزی که معمولاً با کسب درآمد بیشتر اتفاق می‌افتد اینکه هزینه‌های آنها افزایش می‌یابد. با استفاده از نظریه گوی، هر بار که افزایش حقوق دریافت می‌کنید، باید ۵۰ درصد از افزایش را پس‌انداز کنید. شما می‌توانید ۵۰ درصد دیگر را خرج کنید. اما متعهد به پس‌انداز باشید. اگر این کار را انجام دهید، بسته به سنی که شروع می‌کنید، به زودی مبلغ زیادی جمع خواهید کرد. و سریعتر به استقلال مالی خواهید رسید.

 

و دیگر عادت‌های میلیون دلاری؟

 

همیشه قبل از انجام هر کاری با پس‌اندازتان، مشاوره مالی خوبی دریافت کنید. یک مشاور مالی را انتخاب کنید که از نظر مالی موفق باشد. زیرا احتمالاً در زمینه‌هایی که به شما توصیه می‌کند نیز سرمایه‌گذاری می‌کند. میلیون دلاری

 

قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنید. به آرامی حرکت کنید. و تمام جزئیات سرمایه‌گذاری بالقوه را بررسی کنید. هرگز اجازه ندهید کسی شما را برای تصمیم‌گیری تحت فشار بگذارد.

 

در برابر ریسک سرمایه‌تان را بیمه کنید. بدترین چیزی که ممکن‌ست اتفاق بیفتد چه خواهد بود؟ آن را تعیین کنید. و سپس اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید که این اتفاق نمی‌افتد. شما نباید به شانس یا امید تکیه کنید. در عوض، برنامه‌ریزی کنید. سازماندهی کنید. و بیمه کنید. برای خانواده خودتان بیمه عمر دریافت کنید. خانه‌تان را در برابر آتش‌سوزی و خسارت بیمه کنید. بیمه مسئولیت خودروتان را اضافه کنید. و همیشه مطمئن شوید که بیمه درمانی خوبی نیز دارید. میلیون دلاری

 

آخرین توصیه در مورد استقلال مالی: به آرامی ثروتمند شوید. اکثر ثروت‌ها بر اساس مفهوم بهره مرکب ساخته شده‌اند. همانطور که پول شما انباشته می‌شود، حتی بیشتر نیز رشد می‌کند. توماس استنلی و ویلیام دانکو، نویسندگان میلیونر همسایه، می‌گویند که ۲۲ سال طول می‌کشد تا اکثر میلیونرها از زمانی که در زندگی مالی خودشان جدی می‌شوند، اولین پول میلیونی خودشان را به دست آورند. آنها پس‌انداز می‌کنند و دوباره مقدار دیگری نیز پس‌انداز می‌کنند. آنها با دقت و انتخابی مؤثر سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آنها رشد می‌کند و مرکب می‌شود. میلیون دلاری

 

اگر می‌خواهید از نظر مالی مستقل باشید، باید همان عادت های میلیون دلاری زیرکانه را در خودتان ایجاد کنید.

خلاصه نهایی

می‌خواهید تناسب اندام داشته و سالم باشید. روابط عالی داشته باشید. از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید. و از نظر مالی مستقل شوید. فقط توصیه‌هایی را دنبال کنید که در این خلاصه‌کتاب یادآوری شد! میلیون دلاری

 

البته، برایان تریسی توصیه‌های بسیار بیشتری در مورد عاداتی ارائه می‌دهد که باید در آن پرورش دهید. بیش از آن چیزی که ما احتمالاً امیدواریم در چند دقیقه به آنها بپردازیم. اما یک چیز مسلم‌ست: همه چیز به شما بستگی دارد.

 

ممکن‌ست شما محصول انتخاب‌ها، تصمیمات و اقدامات گذشته باشید، اما آینده شما توسط انتخاب‌ها، تصمیم‌ها و اقداماتی تعیین می‌شود که از این پس انجام می‌دهید. برای تبدیل شدن به آینده‌ای که می‌خواهید بشوید، به درستی آنها بستگی دارد. و ایجاد عادت های میلیون دلاری برای رسیدن به آنجاست. میلیون دلاری

 

شما می‌توانید این کتاب را از انتشارات چیتگرها تهیه کنید.

 

بنر دوره برنامه رشد فردی

امتیاز به این مطلب

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
عادت های میلیون دلاری
رهبری نااستفاده: استفاده از قدرت رهبران کم‌نمایندگیاطلاعات بیشتر
+