1. خانه
  2. مقالات
  3. رشد
  4. قهرمان هرروزه

قهرمان هرروزه

قهرمان هرروزه

قهرمان هرروزه

5/5 - (2 امتیاز)

مثبت‌بودن‌تان را فعال سازید، بهره‌وری‌تان را به حداکثر برسانید، و به جهان خدمت کنيد

قهرمان هرروزه (۲۰۲۱) آغازگر چگونگی تبدیل‌شدن به قهرمان زندگی خودست. این مملو از طرح‌های دقیقی‌ست که با مقالات کوتاه، حکایت‌ها و حتی شعر در هم آمیخته‌ست تا به شما کمک کند شادتر، سازنده‌تر و موفق‌تر باشید.

 

رابین شارما یک وکیل باسابقه‌ست که به سخنران الهام‌بخش، متخصص رهبری و نویسنده پرفروش کتاب‌های راهبی که فراری خودش را فروخت، باشگاه ۵صبحی‌ها، رهبر بدون عنوان، و راهنمای عظمت تبدیل شده‌ست.

این کتاب چه چیزی برای من دارد؟ ابرقهرمان درون‌تان را آزاد کنيد و بهترین زندگی را داشته باشید!

برای ابرقهرمان شدن نیازی به بت‌موبیل یا کمند طلایی ندارید. همه آنچه شما احتیاج دارید، این‌ست: خودت باش!

 

درسته. همه ما عناصر یک قهرمان هرروزه را در درون‌مان داریم. و ابزارهایی که برای زنده‌کردن آن واقعیت نیاز داریم. ابزارهایی هستند که به احتمال زیاد از قبل در اختیار دارید: یک ذهن متفکر و یک قلب عاشق. قهرمان‌بودن برای خویش به معنای آزادکردن بالاترین ظرفیت‌تان خواهد بود.

 

در این خلاصه‌کتاب به مانیفست قهرمان هرروزه رابین شارما، نکات قابل انجام شگفت‌آوری را با شما به اشتراک می‌گذاریم. و شما را با شیوه‌های آزمایش‌شده‌ای آشنا می‌کنیم که می‌توانید در زندگی خودتان از آنها بهره ببرید تا قهرمان درونی‌تان را بالا بیاورید. در اینجا آموزش اسلحه مخفی وجود ندارد. در عوض خواهید دید که با تغییرات ساده در زندگی چگونه می‌توانید پاداش‌های عظیمی را به دست آورید.

 

با تنظیم دقیق فضایی برای تمرکز و خلاقیت، محیط‌تان را، چه‌بیرونی و چه‌داخلی، ناظر باشید. و با انجام این کار، نسخه ناب، شاد و موفق خودتان را آزاد سازید که در درون منتظر شماست.

هر یک از ما می‌توانیم با تلاش متمرکز و سخت به یک قهرمان هرروزه تبدیل شویم.

قهرمان: این کلمه‌ای‌ست که زیاد تکرار می‌شود.

 

درباره قهرمانانی می‌خوانیم که برای نجات دیگران به ساختمان‌های در حال سوختن وارد می‌شوند. یا کسانی که هواپیماها را در شرایط ترسناک فرود می‌آورند. قهرمانانی مانند مهاتما گاندی یا رزا پارکس در مقابل ستمگران می‌ایستند. یا برخی دیگر از شانس برای رسیدن به قله‌های مرتفع در ورزش، موسیقی و هنر غلبه می‌کنند. قهرمان هرروزه

 

اما لازم نیست یک قهرمان همیشه پر سروصدا و مشهور باشد. نویسنده و سخنران انگیزشی رابین شارما از خوانندگان می‌خواهد بدانند که در درون هر یک از ما نیروی قهرمانی نهفته‌ست. هر کسی که به طور مداوم تلاش می‌کند تا زندگی خودش را با زیبایی، افتخار، عزت نفس، شادی، شجاعت و خلاقیت سپری کند. و می‌تواند عنوان قهرمان روزمره را در سر داشته باشد. نابغه‌شدن نیازی به بخت‌آزمایی ژنتیکی ندارد. این هدفی‌ست که برای هر کسی که مایل‌ست برای رسیدن به آن تلاش کند، قابل دستیابی‌ست.

تصمیم سخت برای تغییر

برای مثال نویسنده را در نظر بگیرید. او در ۳۰ سالگی تصمیم گرفت که می‌خواهد زندگی‌اش را به شیوه‌ای بهتر، غنی‌تر و معنادارتر زندگی کند. بنابراین تصمیم گرفت به خودش یاد بدهد که چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد. او هر روز در حالی که خانواده‌اش می خوابیدند، صبح زود از خواب بیدار می‌شد. و راه‌هایی را برای بهبود بهره‌وری، اعتمادبه‌نفس و شادی خودش مطالعه می‌کرد. او در کنفرانس‌ها شرکت کرد، مربی‌ها را استخدام و با کارشناسان کار کرد تا اینکه سه سال بعد احساس تغییر کرد. او برای به‌اشتراک‌گذاری سفرش کتابی نوشت و آن را راهبی که فراری خودش را فروخت نامید.

 

فقط یک مشکل وجود داشت. او حتی یک چیز از انتشارات نمی‌دانست. مادرش که یک معلم بود، کتاب را ویرایش کرد. و پدرش که یک پزشک خانواده بود، او را به دفتری برد تا اولین نسخه‌هایش را چاپ کند. خواندن نسخه‌ها سخت بود. سردبیران او را دلسرد کردند. به‌ندرت کسی در اولین خواندن او حاضر شد. با این حال او پافشاری کرد و خودباوری بالاتر از هر دلسردی بیرونی بود.

 

و سپس، یک روز، زمانی که او در کتابفروشی محلی‌ش و در حال امضای شش نسخه از کتابش بود که به صاحب فروشگاه داده بود، مردی به او نزدیک شد و درباره عنوان کتاب‌ش کنجکاو شد. رابین مشتاقانه با او صحبت و از این فرصت استفاده کرد تا تمام اشتیاق، امیدها و رؤیاهای‌ش را برای کتاب و پیام آن به غریبه بیان کند.

 

از شانس و اقبال، آن مرد رئیس غول انتشارات هارپر کالینز بود. بقیه، برای هر کسی که با وضعیت پرفروش فیلم راهبی که فراری خودش را فروخت، آشنا باشد، شگفت‌زده می‌شود.

نکته اخلاقی داستان

نکته اخلاقی داستان چیست؟ خُب، چند نکته وجود دارد.

 

یکی اینکه ظرفیت کار بزرگ در وجود همه ما نهفته‌ست. و این وظیفه و حتی تکلیف ماست که آن را پیدا کنیم، صیقل دهیم و بگذاریم بدرخشد. دوم اینکه عمل قهرمانانه شما نیازمند خودباوری و تعهد به برتری‌ست که قابل انکار نیست. و در نهایت، ممکن‌ست طول بکشد تا همه‌چیز درست شود، اما اگر مسیرتان را به درستی مدیریت نمایید، به مقصد خواهید رسید.

 

اما اولین درس برای تبدیل‌شدن به قهرمان هرروزه در زندگی چیست؟ به این نقل قول متمرکز شوید: «اگر عمل به تعویق بیفتد، به عظمت خیانت شده‌ست». قهرمان هرروزه

 

با توجه به آن، بیایید سفرمان را آغاز کنیم.

از طریق تغییرات ساده در نحوه فکر و عمل خودتان، می‌توانید خودتان را برای کار قهرمانانه آماده سازید.

همه اینها ممکن‌ست به طرز شگفت‌انگیزی الهام‌بخش به نظر برسد، اما ممکن‌ست بپرسید چگونه می‌توانید واقعاً قهرمان شوید؟ به‌راحتی می‌توان در دام محدودیت‌های انتظارات خانواده یا ضرورت پرداخت قبوض بیفتید. به‌راحتی می‌توان آن صدایی را دور کنی که زمزمه می‌کند می‌تونی خیلی بهتر عمل کنی. و فریاد می‌زند که الان وقت‌ش نیست، انجام دهی. قهرمان هرروزه

 

رابین فقط الهام نمی‌بخشد – او نکات عملی و برنامه‌های گام‌به‌گامی دارد که به شما کمک می‌کند تا شما را از یک وجود غم‌انگیز به شادی و نویدی پرشور ببرد. بیایید با پنج پیشنهاد او برای تغییر از قربانی به قهرمان شروع کنیم.

تغییر یک

تغییر یک از نمی‌توانم به می‌توانم‌ست و نکته کلیدی اینکه به‌سادگی آن را بگوییم. کلمات قدرتمند هستند. کلماتی که به خودتان می‌گویید، مغزتان را با احساسات و حال‌وهوای آن واژه تحریک می‌کند. هر روز صبح با کلمات مثبت و الهام‌بخش برای خودتان آغاز نمایید. این یک پیشنهاد رابین دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید تا زمانی‌که پیشنهادتان را بیابید: «من برای روز پیش رو و تمام زیبایی‌ها، شادی‌ها و هیجان‌های آن بسیار سپاسگزارم.» قهرمان هرروزه

 

اگر از این راه آغاز نمایید، اما ذهن‌تان به سمت رنجش یا نگرانی یا هر تعداد از افکار منفی منحرف شود، چه؟ هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد و منفی‌ها نفوذ می‌کنند، با خود زمزمه کنيد: «بیایید آنجا نرویم.» شاید ساده به نظر برسد، اما این کار را به اندازه کافی انجام دهید، و به صدای درون خود گوش دهید!

تغییر دو

تغییر دو از بهانه به نتیجه‌ست. صد دلیل وجود دارد که چرا نمی‌توانید کاری را انجام دهید و فقط یک دلیل واقعی برای اینکه بتوانید انجام دهید: باید! اجازه ندهید مخالفان شما را پایین بیاورند. زمانی‌که جی کی رولینگ، نویسنده بسیار موفق هری پاتر، مجموعه‌ای رازآلود را با نام مستعار رابرت گالبریت نوشت، ویراستاران دست‌نوشته او را رد کردند. و به او پیشنهاد کردند که برای بهبود مهارت‌هایش به یک گروه نویسندگی بپیوندد. به یاد داشته باشید که طردشدن کسی فقط نظر خود اوست. قهرمان هرروزه

تغییر سه

طردشدن و دیگر صحنه‌های خشن از گذشته شما ممکن‌ست هنوز جلوی چشمان شما معلق باشد. شاید یک معلم دبیرستان به شما گفته باشد که شما هرگز به چیزی نمی‌رسید. یا یکی از والدین با صدای بلند نگران اینکه شما خیلی بلند هدف گرفته‌اید. همه ما جنبه‌هایی از گذشته‌مان را داریم که به ما کمک می‌کند. اما افراد موفق تغییر سوم را فعال می‌کنند: به‌جای اینکه درگیر گذشته باشند، از آن به‌عنوان سوخت برای دستاوردهای آینده استفاده می‌کنند. قهرمان هرروزه

تغییر چهار

سخت کارکردن مهم‌ست، اما بین مشغول‌بودن و مولدبودن تفاوت وجود دارد. این روزها همه سرشان شلوغ‌ست. اما با دقت کاری را ببینید که مشغول انجام آن هستید. آیا کار سخت ایجاد برتری و ارتقاء مهارت یا هنر شماست؟ یا در رسانه‌های اجتماعی، معاشرت یا خرید مشغولید؟ چهارمین تغییر برای تبدیل شدن به یک قهرمان هرروزه اینکه سوزن را از شلوغی به سمت مولد حرکت دهید.

آخرین تغییر

و پنجمین و آخرین تغییر این‌ست: گیرنده نباش. بخشنده باش. اهمیت سخاوت و ثروتمندکردن دیگران از طریق سفرتان پیامی‌ست که مدام توسط مربیان رابین تکرار می‌شود. چه از زبان استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل باشد، چه پدر رابین، یک پزشک خانواده از ابتدایی متواضعانه که به مدت ۵۴ سال بی‌سروصدا تمرین کرده‌ست، پیام یکسان‌ست: مهربان باش. فروتن باش.

ذهن، بدن و محیط‌تان را برای شرایط بهینه تنظیم کنید تا بهترین حالت را داشته باشید.

هنگامی‌که جی‌دی سالینجر به دنبال موفقیت فیلم شکارچی در گندم‌زار [The Catcher in the Rye] مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اجتناب از طرفداران دیوانه‌اش برای او سخت شد. بنابراین سلینجر یک تونل زیرزمینی ساخته بود که به او اجازه می‌داد با آرامش از خانه‌اش تا دفترش راه برود. سالینجر اهمیت حفاظت از اکوسیستم شخصی‌اش را درک کرد. انرژی که اطراف‌تان را با آن احاطه کرده‌اید در ذهن و قلب شما نفوذ می‌کند. و بر مسیر زندگی و حرفه شما تأثیر می‌گذارد. قهرمان هرروزه

 

هر روز با چه کسی صحبت می‌کنید؟ کدام اینفلوئنسرها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید؟ چه می‌خوانید، تماشا می‌کنید و گوش می‌دهید؟ چی می‌خورید؟ چطور تفریح می‌کنید؟ هر چیزی که وارد می‌شود نقش دارد. رابین این را اصل آی‌پی‌او‌پی [IPOP] می‌نامد: ورودی مثبت، شما را به خروجی مثبت خواهد رساند. مهم‌ست که محیط‌تان را با دقت ایجاد و مدیریت نمایید تا رؤیاها و الهامات‌تان را نگه دارید.

سه‌گانه سرزندگی تابشی

این طرز فکر به آنچه رابین آن را حفظ «سه‌گانه سرزندگی تابشی» می‌نامد گسترش می‌یابد. این سه‌گانه از ورزش، تغذیه و استراحت تشکیل شده‌ست. همانطور که نام آن بلند به نظر می‌رسد، اهداف دست‌یافتنی هستند. شما می‌توانید قسمت اول این سه‌گانه را در صبح با یک تمرین شدید و عرق کرده برای ترشح دوپامین و افزایش الهام آغاز نمایید. این هم‌چنین بی‌دی‌ان‌اف (عامل نوروتروفیک مشتق از مغز) را آزاد می‌کند که به سلول‌های جدید مغز اجازه می‌دهد تا سلول‌های قدیمی را تولید و ترمیم کنند و نوراپی نفرین که به دستیابی به حداکثر غلظت کمک می‌کند. یک کوکتل بد نیست از چیزهایی که به راحتی می‌توانید از طریق بدن‌تان تولید کنيد. سپس، اوایل عصر، یک دوره تمرین بدنی دیگر انجام دهید، حتی اگر فقط یک پیاده‌روی باشد. اگر خارج از طبیعت باشد، امتیاز پاداش. تمرینات با وزنه و کشش را بیفزایید. قهرمان هرروزه

تغذیه

بخش دوم از سه‌گانه، تغذیه‌ست. احتمالاً همه ما اکنون اصول اولیه را می‌دانیم، اینکه غذا زمانی بهترین‌ست که تازه و محلی باشد. متأسفانه این کافی نیست. به لطف تهی شدن خاک ما، غذای امروزی به اندازه غذاهایی که حتی یک دهه پیش در زمین رشد کرده بود، مغذی نیست. به همین دلیل مصرف مکمل مهم‌ست. رابین پیشنهاد می‌کند که برای اینکه بدن شما را با یک برنامه غذایی سفارشی به بهترین نحو ارائه دهد، ژنوم‌تان را تجزیه‌وتحلیل نمایید. روزه‌گرفتن نیز کمک می‌کند. محدود کردن کالری دریافتی حتی چند بار در هفته به بدن شما کمک می‌کند تا سلول‌های قدیمی و آسیب‌دیده را پاک کند و انرژی بیشتری به شما می‌دهد. قهرمان هرروزه

 

بخش سوم از سه‌گانه ممکن‌ست سرگرم‌کننده‌ترین باشد: استراحت.

استراحت

اکثریت نیروی کار امروزه را کارگران شناختی تشکیل می‌دهند که به‌جای صرف هشت‌ساعت کار در روز در کارخانه، برای افکار و اختراعات‌شان دستمزد می‌گیرند. برای اینکه موثرترین کارمند شناختی باشید، بهترست به شدت متمرکز شوید و برای مدت کوتاهی به عمق بروید. و از بقیه روز برای استراحت و تمرکز مجدد بهره ببرید. این می‌تواند برای همه متفاوت به نظر برسد، و این بستگی به هر چیزی دارد که به شما کمک می‌کند وارد بهترین جریان کاری خودتان شوید، خواه یک چرت طولانی بعد از ظهر. یا گذراندن یک شب روی مبل در صفحات یک کتاب خوب. لذت بردن از یک وعده غذایی لذیذ. یا سفر به شهر جدید گذراندن یک تعطیلات آخر هفته برای پیاده‌روی در ساحل ممکن‌ست یک لذت به نظر برسد. اما مهم‌ست که اغلب برای بهبودی برنامه‌ریزی کنيد تا بهره‌وری‌تان را نگه دارید. قهرمان هرروزه

از ابزارها استفاده، هم‌یار استخدام کنيد و شیوه‌هایی را برای محافظت و بهینه‌سازی بهره‌وری خودتان بیاموزید.

بیایید به نحوه محافظت از بهره‌وری‌تان عمیق‌تر بپردازیم. انجام این کار سخت‌تر و آسان‌تر از آن چیزی‌ست که فکر می‌کنید. و تلاش برای انجام آن می‌تواند پاداش‌های نمایی به‌همراه داشته باشد. قهرمان هرروزه

 

همه ما یک پهنای باند شناختی داریم که میزان توجه محدودی‌ست که مغز انسان هر روز در اختیار دارد. این مقدار محدودست، پس خوب آن را نگه دارید. هنگامی‌که درگیر یک کار هستید، بدون جابجایی جلو و عقب، روی آن یک کار متمرکز شوید. زیرا هر بار که از یک فعالیت به فعالیت دیگر تغییر می‌کنید، تمرکزتان را از دست می‌دهید. این پدیده پسماند توجه نامیده می‌شود. بنابراین دفعه بعد که وقتی مشغول کار هستید، پیامی را روی صفحه تلفن همراه‌تان مشاهده کردید، قبل از برداشتن تلفن و اینکه آیا می‌خواهید این هزینه خلاقانه را بپردازید، دو بار بیاندیشید.

 

این کاری‌ست که نباید انجام داد. اما در اینجا موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ حداکثر بهره‌وری انجام دهید. برخی از آنها به سادگی بیدار شدن در ساعت ۵ صبح و صرف آن زمان بر روی فعالیت‌هایی هستند که مهارت‌های شما را تقویت می‌کنند و با ارزش‌های شما همسو می‌شوند. ۹۰ دقیقه اول روز کاری خودتان را به باارزش‌ترین فعالیت‌های‌تان اختصاص دهید. حداقل ده دقیقه در روز در یک دفترچه قدردانی بنویسید، تمرینی که ثابت شده‌ست نتایجی در بهره‌وری و شادی دارد. حتی ذکر سه برد کوچک در روز نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. قهرمان هرروزه

عضو تیم مناسب شوید

راه دیگر برای بهبود بهره‌وری اینکه خودتان را عضو تیم مناسب شوید. استخدام افراد حرفه‌ای واقعی، تأثیر بیشتری دارد که شما را مجبور می‌کند به توصیه‌های آنها توجه کنيد. چیزی که رابین آن را «بهینه‌سازی اجباری» می‌نامد. اگر زنگ ساعت‌تان را روی ساعت ۶ صبح تنظیم کنيد تا پنج کیلومتر بدوید، به اندازه کافی آسان‌ست که ده بار چرت بزنید و تصمیم بگیرید که آخر هفته دوباره بیازمایید. اگر یک مربی شخصی یا مربی تناسب اندام را استخدام کرده‌اید تا ساعت ۵ صبح در خانه شما ظاهر شود، این ۵ کیلومتر را خواهید دوید!

 

سایر حرفه‌ای‌هایی که می‌توانند به شما در پیشرفت بازی کمک کنند عبارتند از ماساژ درمان‌گران، روان درمان‌گران، پزشکان عملکردی و مشاوران معنوی. نکته کلیدی اینکه برای خدمات آنها از قبل بپردازید. استخدام یک دستیار اجرایی در سطح جهانی یا دستیار شخصی می‌تواند پهنای باند زیادی را آزاد کند اگر آنها وظایفی مانند برنامه‌ریزی پروازها یا پرداخت قبوض را بر عهده بگیرند. قهرمان هرروزه

 

استفاده از برخی یا همه این ابزارها و شیوه‌ها می‌تواند به شما در ایجاد تمرکز کلی کمک کند. تمرکز ذهنی، انرژی فیزیکی، اراده، زمان و هدایای‌تان را نگه دارید. گاهی اوقات این بدان معناست که از کتابخانه خانه را ترک کرده و به محل کارتان بروید یا حتی یک اتاق هتل را برای یک روز کار بدون وقفه برای خودتان رزرو نمایید. اگر برای ایجاد مکانی با تمرکز کامل برای خودتان نیاز به الهام دارید، به جامائیکا نگاه نکنید، جایی‌که ایان فلمینگ یک فرار ساحلی زیبا برای خودش ایجاد کرد. و از آنجا رمان‌های نمادین جیمز باند را نوشت. و ما می‌دانیم که یک سرمایه‌گذاری چقدر موفق بود! قهرمان هرروزه

وقتی قلب و ذهن شما با هم کار می‌کنند، قهرمانی واقعی شما نه تنها به نفع شما، بلکه به نفع بشریت‌ست.

ما درباره آماده‌سازی ذهن شما برای انجام بهترین کارتان صحبت کردیم. اما ذهن زمانی بهترین کارش را انجام می‌دهد که توسط قلب پشتیبانی شود. مهم‌ست که همه‌چیز را وارد ماجرا کنید، و این یعنی با تمام قلب و روح خودتان انجام دهید.

 

با این حال، قلب چیز پیچیده‌ای‌ست. تقریباً هر کسی در گذشته صدمات و احساساتی داشته‌ست که پنهان‌شده و بر اعمال امروزی تأثیر می‌گذارد. به جای نادیده گرفتن یا در نظر گرفتن آنها به عنوان اتلاف وقت در حین پیگیری یک هدف، بهترین کار اینکه این «میدان آسیب» را تصدیق کنید. قهرمان هرروزه

افرا

ما زیاد می‌اندیشیم و احساس کافی نداریم. این باعث می‌شود که ما به‌راحتی دیگران را آزار دهیم. رابین یک مخفف برای متوقف کردن این چرخه دارد: افرا [AFRA] که مخفف آگاهی [Awareness]، احساس [Feel]، رهایی [Release]، و صعود [Ascend]ست. دفعه بعد که واکنشی قدرتمند و شاید نامتناسب به چیزی نشان دادید. با خودتان بگویید از هدیه‌ای که شوهرتان به شما داده و به وضوح به آن فکر نکرده‌ست بسیار ناراحت هستید. از احساس‌تان آگاه شوید، نه به آنچه فکر می‌کنید. آیا معده درد دارید؟ گلو درد چه؟ آیا نفس‌تان را حبس می‌کنید؟ از نظر فکری به آن فکر نکنید. به سادگی احساس فیزیکی را شناسایی کنید. اکنون، آن را کاملاً احساس کنید. خودتان را در آنچه احساس می‌کنید غرق کنید. بعد در آن لحظه بنشینید، و نیت رهاسازی این احساس را از صمیم قلب داشته باشید. در نهایت از آن بالا بروید و بالا بروید.

 

مهم‌ست که هر یک از مراحل بالا را عمیقاً و به طور کامل طی کنید. مراقب مثبت‌اندیشی کاذب باشید. زیرا خوش‌بینی مصنوعی‌ست که حقیقت را تکذیب می‌کند. و به آنچه که در واقع اتفاق می‌افتد صدمه می‌زند. و می‌تواند به اندازه خودِ درد مضر باشد. متقاعدسازی خودتان در شرایطی که خوب نیستید می‌تواند مانع از اندیشیدن صادقانه به مسائل شود. و شما را از احساس واقعی خالی کند. قهرمان هرروزه

هیچ‌کاری در ابتدا آسان نیست

آیا این روند آسانی خواهد بود؟ احتمالاً نه، اما هیچ‌کاری در ابتدای انجام دادن آن آسان نیست. انجام کار سخت از طریق آسیب‌های عاطفی برای تبدیل‌شدن به فردی با احساس‌تر، و سپس سخت‌کوشی برای ایجاد عادات و محیطی که شما را برای رسیدن به بهترین حالت تشویق می‌کند، می‌تواند مانند یک سفر سربالایی باشد. وقتی به صخره‌ای برخورد می‌کنید، به یاد داشته باشید که این نیز خواهد گذشت. گاهی اوقات، مانعی که غیرقابل تحمل به نظر می‌رسد در واقع می‌تواند یک موهبت باشد. شاید یک پرواز را از دست بدهید؛ اما عشق زندگی خودتان را در فرودگاه ملاقات کنید و منتظر پرواز بعدی باشید! هم‌چنین، موقعیت‌های سخت می‌توانند به رشدتان کمک کنند. و میل شما را برای پاداشی آزمایش کنند که خودتان را به سمت آن سوق می‌دهید. قهرمان هرروزه

 

هم‌چنین به یاد داشته باشید که در هرج‌ومرج فرصت‌ها نهفته‌ست. وقتی با انتخاب‌های سخت، موانع وحشیانه و درگیری‌های درونی روبه‌رو می‌شوید، آن‌وقت‌ست که می‌توانید همه‌چیز را در درون‌تان بگیرید و برای غلبه بر آن مبارزه کنید. و با انجام این کار، به آن قهرمان روزمره تبدیل خواهید شد که در تمام مدت در درون‌تان خوابیده‌ست. قهرمان هرروزه

خلاصه نهایی

همه ما این ظرفیت را داریم که به قهرمان تبدیل شویم. نسخه‌های بهتر، متمرکزتر، سازنده و شادتر و کامل‌تر از آنچه که هستیم. ما می‌توانیم این کار را با توجه به آنچه مصرف و فکر می‌کنیم، خودمان را در معرض آن قرار می‌دهیم. و هم‌چنین چگونه فکر و عمل می‌کنیم، انجام دهیم. با مراقبت از محیط و حفاظت از بهره‌وری‌مان، می‌توانیم بر زندگی‌مان نظارت کنیم. و زندگی‌مان را به سمت پیروزی سوق دهیم.

مشق تغییر

نقل‌قول‌های الهام‌بخش را بنویسید.

 

رابین شارما عاشق نقل‌قول‌ها و گفته‌هایی‌ست که او را وادار به تفکر یا تشخیص یک حقیقت درونی و جهانی می‌کند. از آنجاکه واژه‌ها مهم هستند، مهم‌ست که خودتان را با واژه‌های مثبت احاطه سازید. هر بار که نقل‌قول یا گفته‌ای را می‌بینید یا می‌شنوید که الهام‌بخش‌ست، آن را روی کارت کوچکی بنویسید. و همیشه آنها را برای مراجعه روزانه در دسترس داشته باشید. قهرمان هرروزه

 

شما می‌توانید این کتاب را از انتشارات چیتگرها تهیه کنید.

 

بنر دوره برنامه رشد فردی

امتیاز به این مطلب

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
قهرمان هرروزه
شما هم می‌توانید تغییر را رهبری کنیدبیشتر بدانید
+