1. خانه
  2. مقالات
  3. رهبری
  4. ۹ دلیل برای ثبت‌نام در دوره رهبری کسب‌وکار

۹ دلیل برای ثبت‌نام در دوره رهبری کسب‌وکار

دوره رهبری کسب‌وکار

۹ دلیل برای ثبت‌نام در دوره رهبری کسب‌وکار

5/5 - (9 امتیاز)

دوره رهبری کسب‌وکار، رهبران باتجربه و مدیران مشتاق را برای دستیابی به مهارت‌های رهبری کمک می‌کند

دوره رهبری کسب‌وکار را برای رهبری سازمانی جدی بگیرید. از این رو، اگر می‌خواهید در حرفه خود به عنوان یک رهبر پیشرفت کنید، گذراندن دوره رهبری کسب‌و‌کار ارزشش را دارد. قبل از تعهد به ثبت‌نام و اجرای دوره، در نظر بگیرید که چه چیزی می‌توانید به دست آورید. و آیا ارزش دارد تا زمان بگذارید، تلاش کنید و هزینه‌ای بپردازید.

 

گزارش ریسرچ‌دات‌کام نشان می‌دهد که آموزش دوره رهبری کسب‌وکار نتایج سازمانی را ۲۵ درصد و رفتارهای رهبری فردی را ۲۸ درصد افزایش می‌دهد. اگر این آمار کافی نیست، گزارش دیگری را در ارتباط با افزایش مشارکت کارکنان و نرخ حفظ آنها ببینید.

 

در این یادداشت در مورد این موضوع صحبت می‌کنم که دوره رهبری کسب و کار چیست. چه کسی باید آن را بگذراند. و نه دلیل برای اینکه این دوره ارزش ثبت‌نام را دارد.

دوره رهبری کسب‌وکار چیست؟

دوره رهبری کسب‌وکار یک برنامه توسعه حرفه‌ای است. این برنامه به رهبران باتجربه و مدیران مشتاق برای دستیابی به مهارت‌های رهبری کمک می‌کند. این دوره با هدف ایفای نقش‌های رهبری تغییر و موفقیت‌آمیز در سطح سازمانی طراحی شده است.

 

این نوع دوره برای متخصصان باتجربه تیم‌های پیشرو و کارآفرینانی مناسب است که نوکسب‌وکارهایشان وارد مرحله رشد می‌شوند. این دوره‌ها فراتر از مهارت‌های تئورریک و صرفاً علمی رهبری هستند تا شما را برای مقابله با چالش‌های جدید مجهز کنند.

 

دوره رهبری کسب‌وکار می‌تواند در قالب‌های مختلفی ارائه شوند. مانند آفلاین، آنلاین، حضوری و ترکیبی از اینها. و هر کدام از نظر محتوا، تمرین‌ها و ویژگی‌های یادگیری متفاوت است.

 

گروه مشاوره مدیریت هارمونی دوره رهبری کسب‌وکار را ارائه می‌دهد که توسط بنیانگذار گروه هارمونی مسعود چیتگرها تدریس می‌شود. این دوره از مدل تجربه‌محور چهار مرحله یادگیری فعال و اجتماعی استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد آنچه می‌آموزید را از طریق مثال‌های کسب‌وکار در دنیای واقعی به کار ببرید.

۱. می‌تواند مقیاس و دامنه رهبری شما را گسترش دهد

مهارت‌های رهبری اساسی دارید. اینها شامل توسعه سبک رهبری شخصی شما، مدیریت شرایطی است که عملکرد تیم را هدایت می‌کند. ارائه بازخورد سازنده و یادگیری مدیریت استرسی که می‌تواند همواره با رهبری باشد.

 

با این حال، فرصت‌های رهبری جدید – به عنوان مثال، رهبری تیم‌های متعدد، گروه‌های منطقه‌ای یا کل سازمان – به مهارت‌های جدیدی نیاز دارد. دوره رهبری کسب‌وکار می‌تواند بر دانش موجود شما بنا شود تا به شما کمک کند برای افزایش مقیاس (تعداد افراد، تیم‌ها یا بخش‌ها) و دامنه (محدوده و تنوع مسئولیت‌ها) آماده شوید.

 

به عنوان مثال، وبینار آموزشی لطفاً مدیریت نکنید فراگیران را با مهارت‌های بنیادی رهبری آشنا می‌کند. و رهبری کسب‌وکار، رهبران با تجربه را برای رویارویی با مجموعه چالش‌های بعدی آماده می‌کند.

۲. می‌تواند شما را به شبکه‌ای از دیگر رهبران کسب‌وکار متصل کند

در حالی‌که همه دوره‌های رهبری کسب‌وکار مانند هم نیستند، برخی از آنها فرصتی برای تعامل با دیگر متخصصان قبل از دوره، در طول دوره و بعد از دوره ارائه می‌دهند. شبکه هم‌آفرینی دگرگونی فرصت شبکه‌سازی را برای شما فراهم می‌کند. و همچنین در طول دوره، افکار و بازخوردشان را با همقطاران به اشتراک بگذارند.

 

ایجاد یک شبکه می‌تواند به شما در پیشرفت شغلی، به دست آوردن دیدگاه‌های جدید و ارتباط با رهبران سازمانی کمک کند که با چالش‌های مشابه شما روبرو بودند.

۳. می‌تواند به شما در تنظیم و برقراری ارتباط کمک کند

چه یک مدیر اجرایی مشتاق یا یک رهبر تیم باشید، باید یک جهت‌گیری استراتژیک تعیین کنید. و آن را به وضوح به سازمان خود منتقل کنید.

 

رهبری کسب‌وکار می‌گوید: «تدوین نوشتاری جهت‌گیری استراتژيک سازمان شما اولین گام مهمی است تا بفهمید سازمان به کجا می‌رود. ارتباط آن با دیگران این است که چگونه آن جهت‌گیری را به زندگی فردی و حرفه‌ای کارکنان‌تان می‌آورید.»

 

دوره رهبری کسب‌وکار می‌تواند چارچوب‌های مشخصی را برای تنظیم و برقراری ارتباط ارائه دهد که می‌توانید در حین یادگیری آنها را در سازمان خود اعمال کنید.

۴. می‌تواند به شما یاد دهد که یک فرهنگ شرکتی قوی بسازید

با افزایش رهبری، مسئولیت ایجاد یک فرهنگ سازمانی قوی به وجود می‌آید. فرهنگ یک شرکت در هر سطحی نفوذ می‌کند. و می‌تواند بر بهره‌وری، شادی، میزان حفظ و دستیابی سازمان به اهداف خود تأثیر بگذارد.

 

جنبه‌هایی از فرهنگ شرکت شما وجود دارد که بنیادی‌تر هستند. به عنوان مثال، اینکه آیا کارکنان شما در محل کار احساس امنیت می‌کنند یا خیر. و جنبه‌هایی وجود دارد که می‌توانند سازمان شما را ارتقاء دهند. مانند ایجاد محیطی که در آن آزمون و خطا برای افزایش نوآوری پاداش می‌گیرد.

۵. می‌تواند به شما کمک کند تا از یک نوکسب‌وکار (استارتاپی) به مرحله رشد تبدیل شوید

اگر صاحب کسب‌وکار هستید، می‌دانید که هر مرحله از کارآفرینی با چالش‌هایی همراه است. هنگام انتقال از یک نوکسب‌وکار [استارتاپ] به یک کسب‌وکار در مرحله رشد، ممکن است با چالش‌های رهبری روبرو شوید که هنوز با آن مواجه نبوده‌اید.

 

دوره رهبری کسب‌‌وکار می‌تواند مهارت‌هایی را برای تعیین و برقراری ارتباط، رهبری تغییر، ایجاد فرهنگ و مدیریت یک تیم در حال رشد به شما ارائه دهد.

۶. می‌تواند شما را به یک رهبر تغییر تبدیل کند

سازمان‌ها به طور مرتب دستخوش تغییرات می‌شوند. به عنوان یک رهبر، باید بتوانید سازمان خود را به طور مؤثر از طریق آنها هدایت کنید.

 

چه تغییرات تدریجی (مانند انتقال به یک سیستم مدیریت پروژه جدید) و چه تغییرات تحولی (مانند تجدید ساختار در سطح کل سازمان). دوره رهبری کسب‌‌وکار می‌تواند شما را برای تشخیص نیاز به تغییر آماده کند. از یک چارچوب اثبات‌شده برای پیاده‌سازی استفاده کنید. آن را با موفقیت انجام دهید. و مقاومت را از طریق ارتباط هدفمند هدایت کنید.

 

یادداشت مرتبط: مدیریت تغییر سازمانی: چیست و چرا مهم است

۷. می‌تواند شما را برای خلق ارزش راهنمایی کند

به عنوان یک رهبر کسب‌وکار، خلق ارزش همیشه باید در خط مقدم ذهن شما باشد. دوره رهبری کسب‌وکار می‌تواند به شما کمک کند ذینفعان کسب‌وکار خود را شناسایی کنید (به عنوان مثال، کارکنان، سرمایه‌گذاران، تأمین‌کنندگان و مشتریان). و شما را در طراحی ساختارها و فرایندهای سازمانی راهنمایی کند که بیشترین ارزش را برای همه طرف‌ها ایجاد کند.

 

تصور کنید سازمان شما در رسیدن به هدف خود در یک معیار خاص شکست خورده است. با استفاده از مهارت‌های به‌دست‌آمده در دوره رهبری کسب‌‌وکار، می‌توانید ریشه این موضوع را فقدان انگیزه کارکنان شناسایی کنید. آزمایش کنید که کدام ساختار یا فرایند می‌تواند باعث آن شود و تغییر لازم را انجام دهید.

۸. می‌تواند دیدگاه‌های جدیدی از نمونه‌های دنیای واقعی به شما ارائه دهد

یادگیری در خلاء اتفاق نمی‌افتد. هنگام تحقیق در مورد دوره رهبری کسب‌وکار، به دنبال دوره‌ای باشید که از مثال‌های دنیای واقعی برای نشان دادن مفاهیم و ایجاد تفکر انتقادی استفاده می‌کند.

 

این موارد تجاری در دنیای واقعی مشخصه مدل یادگیری الگوی مشاوره مدیریت هارمونی هستند. رهبری کسب‌وکار شامل نمونه‌های واقعی از رهبران و مدیران سطح بالا از شرکت‌های ایرانی و خارجی‌ست.

 

پس از تأمل، فراگیران متوجه می‌شوند که چگونه هر متخصص حرفه‌ای به موقعیت‌های منحصربه‌فرد خود نزدیک می‌شود. و بینش و دیدگاه ارزشمندی را در این فرایند به دست می‌آورد.

 

هنگام انتقال به نقش رهبری سازمانی، با چالش‌هایی مواجه خواهید شد که دیگران با آن مواجه شده‌اند. گذراندن دوره‌ای که دارای آن مثال‌ها باشد می‌تواند شما را برای زمانی آماده کند که موقعیت‌های مشابهی پیش می‌آید.

۹. می‌تواند درون‌نگری و تأمل را تحریک کند

در نهایت، یک دوره رهبری کسب‌وکار در مورد ارزیابی خود به عنوان یک رهبر است تا بتوانید مهارت‌های خود را توسعه دهید.

 

رهبری کسب‌وکار به طور منظم فراگیران را تشویق می‌کند تا در مورد نحوه برخورد آنها با چالش رهبری و اعمال ابزارها، چارچوب‌ها و مفاهیم در سازمان‌شان بیاندیشند.

 

فرایند رشد حرفه‌ای نیازمند درون‌نگری و اندیشه‌ورزی برای دستیابی به خودآگاهی مورد نیاز برای بهبود است. هنگامی‌که از کاستی‌های رهبری خود آگاه می‌شوید، می‌توانید مهارت‌های خود را توسعه دهید و دیگران را نیز توانمند کنید.

مهارت‌های رهبری خود را به سطح بالاتر ببرید

اگر شما یک رهبر باتجربه هستید، کسب مهارت برای مقابله با چالش‌هایی که با سطح بالاتر رهبری پیش می‌آیند، سرمایه‌گذاری در حرفه و سازمان شما است. ثبت‌نام در دوره رهبری کسب‌وکار می‌تواند مهارت‌هایی را به شما بدهد تا در گستره و مقیاس بیشتر و بزرگتر رهبری کنید.

 

هنگام تحقیق و جست‌وچو در مورد اینکه کدام دوره را انتخاب کنید، مطمئن شوید که دارای ویژگی‌هایی باشد که نیازهای شما را برآورده کند. مانند اجزای شبکه اجتماعی و نمونه‌های واقعی. زیرا دوره‌ای مناسب شماست که بتواند شما را به صورت علمی و عملی برای موفقیت آماده کند.

 

دوره رهبری کسب‌وکار

امتیاز به این مطلب

5/5 - (9 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
دوره رهبری کسب‌وکار
رهبری نااستفاده: استفاده از قدرت رهبران کم‌نمایندگیاطلاعات بیشتر
+