1. خانه
  2. مقالات
  3. رشد
  4. طرح دو هفته‌ای

طرح دو هفته‌ای

طرح دو هفته‌ای

طرح دو هفته‌ای

5/5 - (2 امتیاز)

شجاعت در ترک شغل، کسب درآمد بیشتر، کار در جایی که می‌خواهید و تغییر جهان را پیدا کنید

طرح دو هفته‌ای (که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد) راهنمای گام به گام شما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین موفق است. این کتاب ابزارها و ترفندهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا رئیس خودتان باشید. و آزادی خلاقانه و مالی برای بهترین زندگی‌تان را به دست آورید.

 

امی پورترفیلد یک متخصص بازاریابی است که به مردم کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد کنند. او پس از ترک شغل اداری خود برای تونی رابینز، استاد خودیاری، کسب‌و‌کارش را با ارائه دوره‌های بازاریابی دیجیتال راه‌اندازی کرد. امروز، شرکت او سود ۸ رقمی دارد. و پادکست او، بازاریابی آنلاین آسان، بیش از ۴۹ میلیون بار دانلود شده است.

این کتاب چه چیزی برای من دارد؟ رؤیاهای تجاری خود را به واقعیت تبدیل کنید.

در اینجا یک واقعیت نگران‌کننده وجود دارد: ما تقریباً یک سوم از زندگی خود را صرف کار می‌کنیم. شنیدن این می‌تواند سخت باشد. به‌خصوص اگر در حال حاضر برای رسیدن به اهداف شخص دیگری کار می‌کنید.

 

مطمئناً امنیت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر آرامش‌بخش است. اما آیا ترجیح نمی‌دهید از آزادی مالی، خلاقیت و سبک زندگی برای رئیس بودن خودتان لذت ببرید؟ این یک رؤیا نیست. راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان دست‌یافتنی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

 

نویسنده در ۳۱ سالگی این جهش را انجام داد. او شغل اداری خود را ترک و شروع به ایجاد دوره‌های دیجیتال برای کمک به مردم در بازاریابی آنلاین کرد. نتیجه چه شد؟ او یک کارآفرین ۸ رقمی شد.

 

در این خلاصه‌کتاب، ترفندها، نکات و ابزارهای مورد نیاز برای انجام همین کار را خواهید دید. این طرح راه‌اندازی گام به گام هر آنچه را که باید در مورد ایجاد و رشد کسب‌وکار آنلاین خود بدانید را به شما می‌آموزد. تا در نهایت بتوانید موفقیتی را بیابید که لایق آن هستید.

چرایی خود را بیابید و از جاده فعلی خارج شوید.

آیا از وضعیت کاری فعلی خود راضی هستید؟ اگر در حال خواندن این خلاصه‌کتاب هستید، احتمالاً پاسخ منفی است.

 

نگران نباشید. این چیزی نیست که از آن خجالت بکشید. در واقع، تشخیص ناامیدی خود اولین گام در سفر شما به سوی آزادی است. حتی ممکن است نقطه عطفی باشد که شما را به سمت زندگی جدید سوق دهد. برای نویسنده، زمانی اتفاق افتاد که بهترین دوستش او را برای کار در روز عروسی صدا زد. پس از آن تصمیم گرفت که دیگر نمی‌خواهد از طرف شخص دیگری به کار گرفته شود.

 

این دلیل او برای تبدیل شدن به رئیس خودش بود. برای شما چطور؟

 

هنگامی‌که «چرا»ی خود را پیدا کردید، تصمیم‌گیری در مورد اینکه واقعاً قصد انجام این کار را دارید آسان خواهد بود. اکنون فقط باید شروع کنید.

 

بهترین راه برای دادن انگیزه و اشتیاق مورد نیاز این است که برای کار فعلی خود یک تاریخ خروج برنامه‌ریزی کنید. نویسنده روی یک یادداشت چسبناک نوشت و آن را روی آینه حمامش گذاشت. هنگام انتخاب تاریخ، از خود بپرسید شجاع‌ترین نسخه از خودم کدام روز را انتخاب می‌کند؟

 

این به معنای ترک بدون برنامه نیست. تاریخ خود را تنظیم کنید تا زمانی برای ساخت باند برای خروجش داشته باشید. باند خروج شما شامل سه مرحله ساده است:

 

ابتدا ایده شروع را تعریف کنید – چه کسب‌وکاری را می‌خواهید راه‌اندازی کنید؟

 

دوم، یک برنامه مالی ایجاد کنید. شما نیازی به تهیه یک طرح کسب‌وکار کامل ندارید – اما باید بدانید که برای زنده ماندن چقدر پول درآورید.

 

سوم، یک قطعه محتوا برای قرار دادن آنلاین ایجاد کنید. برای این کار نیازی به وبسایت ندارید – فقط با رسانه‌های اجتماعی شروع کنید.

 

در بخش‌های بعدی به بررسی هر یک از این مراحل خواهیم پرداخت. و هنگامی‌که آنها را تکمیل کردید، وقت آن است که اعلان‌تان را تحویل دهید. در مورد بهترین راه برای ترک شغل خود تحقیق کنید. می‌خواهید تا آنجا که ممکن است با ظرافت وارد زندگی جدیدتان شوید.

 

در حین انجام این کار، مطمئن باشید که داشتن هزاران سؤال کاملاً طبیعی است. لازم نیست از همان ابتدا همه پاسخ‌ها را داشته باشید. «چرا»ی شما فقط باید کمی قوی‌تر از شک‌های شما باشد.

 

و اگر نگران این هستید که شکست بخورید – خب، این بخشی از فرایند یادگیری است. اولین راه‌اندازی دوره دیجیتال نویسنده یک شکست بزرگ بود. اکنون، کسب‌وکار او درآمد سالانه هشت رقمی ایجاد می‌کند.

 

پس برای چی منتظری؟ چرایی‌تان را پیدا کنید، برای خروج برنامه‌ریزی کنید و سپس از آنجا خارج شوید! دنیا برای شما آماده است.

ایده کسب‌وکارتان را پیدا و انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید، به محصولی برای فروش نیاز دارید. این خیلی واضح است. چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که شروع بدون در نظر گرفتن محصول دقیق کاملاً مشکلی نیست. طرح دو هفته‌ای

 

درست است – برای شروع یک کسب‌وکار نیازی به یک ایده جدید انقلابی ندارید. فقط باید لبه ۱۰ درصدی‌تان را پیدا کنید. معنی آن چیست؟

 

نویسنده به عنوان کارشناس بازاریابی برای تونی رابینز کار می‌کرد که تصمیم گرفت رئیس خودش باشد. اما برای مدت طولانی، او نمی‌دانست کسب‌وکارش در مورد چه چیزی می‌تواند باشد. بنابراین او ساعت‌های بی‌شماری را صرف تحقیق در مورد استراتژی‌های بازاریابی آنلاین کرد. و سپس وارد شد: با انجام تمام این تحقیقات، او در مورد ایجاد یک تجارت آنلاین موفق بسیار بیشتر از سایر افراد می‌دانست. بنابراین او شروع به ایجاد دوره‌های دیجیتالی کرد که به مردم کمک می‌کرد تا کسب‌وکار آنلاین خود را ایجاد کنند.

 

یافتن مزیت ۱۰ درصدی‌تان به سادگی به معنای یافتن موضوعی است که در آن ۱۰ درصد دانش و توانایی بیشتری نسبت به افراد معمولی دارید. مزیت ۱۰ درصدی نویسنده، تخصص او در بازاریابی آنلاین بود. در مورد آن فکر کنید. همه همیشه در مورد چه چیزی از شما می‌پرسند؟ شاید این نکات مربوط به مراقبت از کودک، یا الگوهای دوخت لباس، یا شیوه‌های آشپزی وگان باشد. طرح دو هفته‌ای

 

هر کسی کاری دارد که به خوبی انجام می‌دهد و دیگران می‌توانند از آن بهره ببرند. حتی اگر افراد دیگر از قبل کاری را انجام می‌دهند که شما انجام می‌دهید، دیدگاه منحصربه‌فرد شما ارزش دارد.

 

در اینجا یک تمرین ساده وجود دارد که کمک می‌کند عامل «شما» را پیدا کنید. برای سه روز آینده، هر ایده کسب‌وکاری که به ذهنتان می‌رسد را بدون قضاوت بنویسید – مهم نیست چقدر احمقانه یا غیر واقعی به نظر می‌رسد. سپس، فهرست خود را مرور کنید و سه ایده برتر را انتخاب کنید. بر روی هر یک از آنها به مدت ۲۰ دقیقه طوفان فکری کنید. چگونه می‌توانید از ایده، یک کسب‌وکار واقعی بسازید؟

 

در مورد محصولات مرتبط با این ایده‌ها تحقیق کنید که مردم قبلاً برای آنها پول پرداخت می‌کنند. در دنیای تجارت آنلاین، به طور کلی سه مدل درآمد متفاوت وجود دارد که باید در نظر بگیرید. طرح دو هفته‌ای

 

یک مدل مربیگری و مشاوره وجود دارد. این به معنای برگزاری جلسات انفرادی یا گروهی آنلاین برای مشاوره دادن به افراد در زمینه تخصص شماست. به عنوان مثال، یکی از شاگردان نویسنده به مردم آموزش می‌دهد که چگونه سگ‌های‌شان را به درستی تربیت کنند.

 

سپس کار مبتنی بر خدمات وجود دارد. این می‌تواند به معنای تحویل وعده‌های غذایی آماده به مردم یا کاشت باغ‌های آنها باشد.

 

و سپس ساخت دوره‌های دیجیتال وجود دارد. این کاری است که نویسنده انجام می‌دهد. در این مدل، شما کارگاه‌های آنلاین ایجاد می‌کنید تا به افراد کمک کنید تا مهارت‌های خاصی را بیاموزند. و آنها را مستقیماً از طریق وب‌سایت‌تان بفروشید.

 

کدام مدل برای ایده شما بهتر عمل می‌کند؟

 

نگران نباشید، هر چیزی که شما تصمیم می‌گیرید به هم نمی‌خورد. این احتمال وجود دارد که محصول شما از طریق تعامل با مشتریان تغییر کند و تکامل یابد. بنابراین اکنون وقت آن است که آنها را پیدا و انتخاب کنید.

مخاطبان خود را تعریف و جذب کنید.

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مکانی عالی برای یافتن پشتیبانی برای کسب‌وکار شما باشند. یا می‌تواند کاملاً اعتماد به نفس شما را به هم بزند. چندی پیش، نویسنده از برخی نظرات منفی که در اینستاگرام دریافت کرده بود، ترسید. تحلیلگران دانش او را زیر سؤال بردند. و حتی با کارشناسان بازاریابی جایگزین که فکر می‌کردند کارشان را بهتر انجام می‌دهند ارتباط برقرار کردند. طرح دو هفته‌ای

 

اما وقتی در این مورد با یک دوست خوب تماس گرفت، با او همدردی نشد. در عوض، دوستش به او یک حکمت ساده داد: «تو برای همه نیستی، هو.»

 

این یک درس کلیدی برای افرادی است که در حال راه اندازی کسب‌وکارشان هستند. همه از کاری که شما انجام می‌دهید خوششان نمی‌آید. و این اشکالی ندارد. شما فقط به افراد مناسب نیاز دارید که به اندازه کافی شما را دوست داشته باشند تا روی شما سرمایه‌گذاری کنند.

 

بنابراین هنگامی‌که کسب‌وکارتان را راه‌اندازی می‌کنید، از خود نپرسید که چگونه می‌توانید برای تک تک مشتریان بالقوه جذاب باشید. از خودتان بپرسید که چه نوع مشتری را می‌خواهید جذب کنید. طرح دو هفته‌ای

 

شما می‌توانید این کار را با ایجاد «آواتار مشتری ایده‌آل» انجام دهید. ابتدا، طوفان فکری کنید که مشتری ایده‌آل شما چگونه است. آنها را در امتداد مسیر شغلی، سرگرمی‌هایشان، مصرف محتوایشان، ویژگی‌های جمعیتی خاص و غیره تعریف کنید.

 

به عنوان مثال، می‌توانید به سؤالات زیر بیاندیشید: مشتری ایده‌آل شما چه محدوده سنی دارد؟ امیدها و رؤیاهای آنها چیست؟ با چه چیزی مبارزه می‌کنند؟ چه کسی آنها را الهام می‌بخشد؟ آنها چگونه از محصول شما سود خواهند برد؟ طرح دو هفته‌ای

 

هنگامی‌که ویژگی‌های مشتری ایده‌آل‌تان را مشخص کردید، یک فرد خیالی بسازید که آنها را مجسم کند. برای نویسنده، این دانا است. او یک مادر ۲ فرزند ۳۹ ساله است که رؤیای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود را دارد تا بتواند زمان بیشتری را با فرزندانش بگذراند.

 

نماد مشتری ایده‌آل شما ستاره قطبی کسب‌وکارتان است. شما باید محصول نهایی و هر محتوایی را با در نظر گرفتن آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، فرض کنید مشتری ایده‌آل شما یک کارآفرین ۲۸ ساله است که به دنبال توصیه‌های تغذیه‌ای سریع و آسان است. آنها از چه نوع دوره دیجیتالی بیشتر سود خواهند برد؟ دوست دارند چه نوع پست اینستاگرامی ببینند؟ آنها دوست دارند در یک خبرنامه ایمیلی به آنها خطاب شود؟

 

دانستن اینکه برای چه کسی ایجاد می‌کنید یک راه شگفت‌انگیز برای بهبود فوری محتوای شماست. در بخش بعدی، حتی بیشتر در مورد تولید محتوا خواهیم آموخت. طرح دو هفته‌ای

بهترین محتوای‌تان را ایجاد کنید

امروزه هر کسب‌وکاری – چه سنتی و چه دیجیتال – نیاز به حضور آنلاین عالی دارد. اما در واقع چه نوع محتوای آنلاینی باید ایجاد کنید؟

 

بیایید با واضح‌ترین آنها شروع کنیم: یک وبسایت. به طور دقیق، شما برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان به یک وبسایت شیک نیاز ندارید. در دنیای امروز، یک حضور عالی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند ارزش بسیار بیشتری داشته باشد. اما حداقل باید سایتی داشته باشید که اطلاعات اولیه را در اختیار مردم قرار دهد. یک صفحه اصلی، یک صفحه درباره، یک صفحه تماس و یک صفحه محتوا تمام چیزی است که برای انجام این کار نیاز دارید. با رشد کسب‌وکارتان می‌توانید روی طراحی، عکاسی و تبلیغ‌نویسی کار کنید. فقط به خاطر داشته باشید که می‌خواهید با سایت به چه چیزی برسید. آیا می‌خواهید افراد برای یک دوره آنلاین ثبت‌نام کنند؟ یا می‌خواهید آخرین کتاب خود را به آنها بفروشید؟

 

بخش دوم حضور آنلاین شما محتوایی است که ایجاد می‌کنید. ما در اینجا در مورد بیت‌ها و اخبار رسانه‌های اجتماعی صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد محتوای طولانی حاوی اطلاعات واقعی صحبت می‌کنیم. این می‌تواند به معنای ویدیوها، ورودی‌های وبلاگ یا برگزاری ساعات اداری آنلاین برای مخاطبان باشد. در ابتدا، یک بستر محتوا را انتخاب کنید. مانند ساب‌استک [SubStack]، یوتیوب [YouTube]، یا اسپاتیفای [Spotify] و به آن پای‌بند باشید. نماد مشتری ایده‌آل‌تان را در ذهن داشته باشید. آنها ترجیح می‌دهند چه محتوایی مصرف کنند؟

 

محتوای طولانی خود را در یک برنامه منظم قرار دهید. هفته‌ای یک بار بهترین کار را انجام می‌دهد. هنگامی‌که نویسنده شروع به انتشار پادکست‌ش در یک برنامه هفتگی کرد، سود او تقریباً سه برابر شد. طرح دو هفته‌ای

 

و اگر نگران ارائه اطلاعات رایگان هستید، نگران نباشید. هرچه مشتریان شما ارزش بیشتری از محتوای شما کسب کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که بسته کامل را بخواهند. این می‌تواند به معنای استخدام شما برای یک جلسه مربیگری خصوصی یا خرید کارگاه آنلاین باشد.

 

هنگامی‌که محتوای اصلی خود را ایجاد کردید، محتوای رسانه‌های اجتماعی شما تقریباً به طور طبیعی دنبال می‌شود. کلیپ‌های کوچکی از ویدیوهای طولانی خود بسازید. یادداشت وبلاگ‌تان خود را به گرافیک تبدیل کنید. یا نگاهی اجمالی به زندگی خصوصی‌تان به مردم بدهید. یک بار دیگر، بسترهای رسانه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که برای نوع مشتری ایده‌آل شما کار می‌کنند. طرح دو هفته‌ای

 

البته، بهتر است که یادداشت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را به اندازه سایر محتوای‌تان برنامه‌ریزی کنید. برای داشتن بهترین ذهنیت، ممکن است بخواهید از یک نرم‌افزار زمان‌بندی نیز استفاده کنید که به صورت خودکار یادداشت ارسال می‌کند.

 

چیزهایی از این قبیل واقعاً نیازی به پیچیده‌تر از این ندارند. اگر محتوای شما ارزشمند باشد، مردم تمایل دارند روی شما سرمایه‌گذاری کنند.

کمی پول در بیاورید.

حال، بیایید به مهم‌ترین سؤال برسیم: چگونه می‌خواهید با کسب‌وکارتان درآمد کسب کنید؟

 

ما قبلاً در مورد مدل‌های مختلف درآمدی بحث کرده‌ایم. مربیگری و مشاوره، ارائه خدمات، و دوره‌های آنلاین وجود دارد.

 

هنگامی‌که در مورد یکی از آنها تصمیم گرفتید، تنها دو سؤال برای پاسخ باقی می‌ماند: هزینه محصول شما چقدر باید باشد؟ و چگونه می‌خواهید محصول‌تان را تحویل دهید؟

 

برای تعیین قیمت تمام‌شده محصول‌تان، این مراحل ساده را دنبال کنید.

 

ابتدا در مورد هدف درآمدتان تصمیم بگیرید. چقدر پول برای گذران زندگی نیاز دارید؟ به عنوان مثال، هدف اولیه شما ممکن است درآمد ۲۰ میلیون تومانی در ماه باشد. طرح دو هفته‌ای

 

در مرحله بعد، تعیین کنید که چه تعداد از محصولات‌تان را می‌توانید در هر هفته عرضه کنید. فرض کنید کسب‌وکارتان ایجاد برنامه‌های غذایی سفارشی برای مادران شاغل است. و فرض کنید می‌توانید به راحتی یک برنامه غذایی در روز انجام دهید، یعنی پنج برنامه غذایی در هفته.

 

حالا شما فقط باید محاسبات را انجام دهید. اگر مثلاً یک مشتری دارید، باید ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای هر وعده غذایی هزینه کنید تا ماهیانه ۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید.

 

تصمیم بزرگ بعدی این است که چگونه محصول خود را تحویل دهید. اگر کار مبتنی بر خدمات ارائه می‌دهید، همه چیز بسیار ساده خواهد بود. اگر مشاوره آنلاین ارائه می‌دهید یا یک دوره دیجیتال راه‌اندازی می‌کنید، ممکن است مجبور شوید برخی از فناوری‌ها را راه‌اندازی کنید. اما میدونی چیه؟ بیشتر چیزها آنقدرها که به نظر می‌رسد پیچیده نیستند. به عنوان مثال، ایجاد یک لینک وبینار زنده با قرار بسیار آسان است. می‌توانید به افراد اجازه دهید هزینه وبینار را با شما در وب‌سایت خودتان پرداخت کنند. و سپس این پیوند را برای آنها ارسال کنید. این فقط یک روش است. راه‌های زیادی برای ارائه محتوای پولی شما وجود دارد. می‌توانید به راحتی استراتژی‌های مختلف را به صورت آنلاین جست‌وجو کنید. طرح دو هفته‌ای

 

و این همان چیزی است که برای تبدیل شدن به رئیس خودتان به آن نیاز دارید. البته این سفر بدون مشکلات خاص نیست. اما زیبایی‌ش در این است که شما تمام قدرت را برای تعریف راه‌حل‌ها دارید. بنابراین برخی از مرزها و موارد غیرقابل مذاکره را برای هدایت سفرتان تعیین کنید. اجازه ندهید مشتریان شما با انتظارات غیرواقعی و ضرب‌الاجل‌های غیرقابل برآورده شدن، شما را تحت فشار قرار دهند. خودت هم زیاد جاه‌طلب نباش! وقتی صحبت از محتوا می‌شود، ساده‌تر اغلب به معنای بهتر است. و در نهایت، زمانی که به کمک نیاز دارید بپذیرید. اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، ممکن است به نقطه‌ای برسید که دیگر نتوانید کسب‌وکارتان را به تنهایی اداره کنید.

 

اما در حال حاضر، این شما هستید که اولین قدم را بردارید. تبدیل شدن به رئیس خودتان هرگز به آسانی امروز نبود.

خلاصه نهایی

ایجاد یک کسب و کار آنلاین – و تبدیل شدن به رئیس خودتان – هرگز به این آسانی نبوده است. شما فقط باید از مهارت‌ها و دانش منحصربه‌فردتان استفاده کنید تا به یک ایده اولیه خوب برسید. این می‌تواند به معنای ارائه مربیگری در مورد یک موضوع خاص، فروش دوره دیجیتال یا ارائه خدماتی باشد که مردم بتوانند به صورت آنلاین رزرو کنند. هنگامی‌که استراتژی اصلی خود را به دست آوردید، می‌توانید خروج خود را از کار ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر برنامه‌ریزی کنید. طرح دو هفته‌ای

 

چند مرحله ساده کسب‌وکارتان را برای موفقیت آماده می‌کند. اولین مرحله، باید ایده خوبی از مشتری ایده‌آل‌تان داشته باشید. سپس، باید به طور منظم محتوایی را منتشر کنید که به این مخاطبان هدف پاسخ می‌دهد. و در نهایت، شما باید یک محصول درآمدزا ایجاد کنید که برای مشتریان وفادار شما جذاب باشد. این می‌تواند هر چیزی باشد، از سمینارهایی در مورد تربیت کودکان گرفته تا برنامه‌های تمرینی سفارشی گرفته تا جلسات مربیگری در مورد غذا خوردن احساسی – امکانات بی‌پایانی وجود دارد. و با رویکرد صحیح، کسب‌وکارتان آزادی خلاقانه، مالی و سبک زندگی را که شایسته آن هستید به ارمغان می‌آورد. طرح دو هفته‌ای

 

شما می‌توانید این کتاب را از سایت آمازون تهیه کنید.

 

[newsletter_signup_form id=1]

امتیاز به این مطلب

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
طرح دو هفته‌ای
شما هم می‌توانید رهبر تغییر باشیداطلاعات بیشتر
+