1. خانه
  2. مقالات
  3. رهبری
  4. اهمیت مهارتهای کسب‌وکار

اهمیت مهارتهای کسب‌وکار

اهمیت مهارت‌های کسب‌وکار

اهمیت مهارتهای کسب‌وکار

5/5 - (1 امتیاز)

مهم‌ترین مهارت‌های کسب‌وکار را یاد بگیرید و در هر موقعیت شغلی پیشرفت کنید

اهمیت مهارت‌های کسب‌وکار ضرورتی انکارناپذیر است. از این رو، آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا اکثر رشته‌های کسب‌وکار دانشگاهی باید دوره‌های خاصی از علوم انسانی را بگذرانند. اما رشته‌های هنر معمولاً نیازی به گذراندن یک دوره تجاری ندارند؟

 

به دلیل اینکه آموزش متمرکز بر علوم انسانی می‌تواند مهارت‌های ارزشمندی را در تفکر خلاق و انتقادی به دانش‌پذیران بیاموزد. و می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارهای مختلف کاربرد داشته باشد. بنابراین، می‌توان استدلال کرد که همین امر درباره مهارت‌های تجاری نیز صادق است.

مهارت‌های کسب‌وکار چیست؟

اهمیت مهارت‌های کسب‌وکار برای حفظ یکپارچگی سازمان ضروری است. این مهارت‌ها به متخصصان کمک می‌کند تا عوامل داخلی و خارجی موثر بر موفقیت سازمان و فرایندهای دخیل در انجام اهداف تجاری را درک کنند.

 

مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در کسب‌وکار شامل مهارت‌های نرم، مانند رهبری و ارتباطات، و همچنین مهارت‌های سخت یا فنی مانند حسابداری مالی است.

 

مهارت‌های کسب‌و‌کار به ویژه برای کارآفرینان، رهبران و مدیران مهم است. اما درک دقیق از ملزومات کسب‌وکار می‌تواند برای حرفه‌ای‌ها در هر صنعتی مفید باشد.

چرا مهارت‌های کسب‌وکار مهم هستند؟

داشتن مبانی پایه برای تجارت می‌تواند به دانش‌پذیران بی‌شماری صرف نظر از رشته تحصیلی آنها کمک کند. برای جست‌وجوی موقعیت شغلی پردرآمدتر و یا برای هر موقعیت شغلی که می‌پذیرند مؤثرتر باشند. اهمیت مهارت‌های کسب‌وکار

 

هر سازمانی – از یک فروشگاه خرده‌فروشی، یا یک مؤسسه غیرانتفاعی تا شرکت‌های بزرگ – حول محور پول می‌چرخد: درآوردن پول، قرض گرفتن پول، مدیریت کردن پول. بدان معنی که مهم نیست یک فرد در نهایت در کجا کار می‌کند. بلکه مهارت‌های کسب‌وکار احتمالاً نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 

مهارت‌های حیاتی کسب‌وکار بر هر جنبه‌ای از یک سازمان تأثیر می‌گذارد. برای مثال، از رهبران انتظار می‌رود که مهارت‌های تفویض اختیار را برای هدایت مؤثر کارکنان یاد بگیرند و توسعه دهند. رهبران همچنین باید مهارت‌های ارتباطی عالی داشته و برای حل چالش‌های غیرمنتظره به اندازه کافی سازگار باشند. این بدان معناست که رهبران باید مهارت‌های حل مسئله و مدیریت زمان کافی داشته باشند.

 

اگر به ارزش مهارت‌های کسب‌وکار واقف شده‌اید، ممکن است از خود بپرسید: مهم‌ترین مهارت‌های کسب‌وکار چیست؟ چگونه می‌توانم برای یادگیری این مهارت‌ها اقدام کنم؟ آیا باید دوره‌هایی را بگذرانم و اگر آری، کدام دوره؟

مهم‌ترین مهارت‌ها در کسب‌وکار کدامند؟

اگر تا به حال به کسب مدرک دانشگاهی توجه کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که بیشتر مدرک‌ها از دانش‌پذیران نیاز دارند تا دوره‌های پایه را در حسابداری، اقتصاد و آمار بگذرانند. اهمیت مهارت‌های کسب‌وکار

 

به این دلیل که تفکر انتقادی، حل مسئله، تصمیم‌گیری و مدیریت زمان مهارت‌های ضروری برای هر شغلی هستند. بر اساس تحقیقات مک کینزی، به عنوان یک مزیت اضافی، کدگذاری در فناوری‌های مختلف اتوماسیون نیز مهارت‌های بسیار دشواری است، به این معنی که کارمندانی که این مهارت‌ها را یاد می‌گیرند می‌توانند دستمزدهای بالاتر و ثبات شغلی را دریافت کنند.

 

برخی از مهم‌ترین مهارت‌های کسب‌وکار که همه باید بیاموزند عبارتند از:

 

  • مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها: شناسایی روندها و اتخاذ تصمیمات تجاری مبتنی بر داده؛
  • درک اقتصاد: درک استراتژی‌های قیمت‌گذاری و تقاضای بازار برای توسعه توانایی‌های تصمیم‌گیری شما؛
  • مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار: مدیریت موثر منابع سازمانی و اجرای فرایندهای مدیریتی؛
  • مهارت‌های رهبری: هدایت تیم‌ها به سمت موفقیت در حین انجام مأموریت و چشم‌انداز کسب‌وکار
  • مهارت‌های حسابداری: درک عملکرد مالی شرکت و پتانسیل آینده؛
  • مهارت‌های مدیریت مالی: استفاده از ابزارهای مالی برای توانمندسازی فرایند تصمیم‌گیری؛
  • ارتباطات و مذاکره: برقراری ارتباط موثر درونی و بیرونی و کار در جهت اهداف مشترک؛
  • مدیریت پروژه، برنامه‌ریزی و مهارت‌های سازمانی: به حداکثر رساندن بهره‌وری؛
  • هوش عاطفی: مدیریت بهتر روابط حرفه‌ای؛
  • شبکه‌سازی: ایجاد ارتباطات سودمند متقابل در سراسر شرکت، صنعت و فراتر از آن.

چگونه مهارت‌های کسب‌وکار خود را بهبود بخشید

درک این که چه چیزی باعث می‌شود یک سازمان موفقیت را در آغوش بگیرد، می‌تواند به همه کارمندان کمک کند تا در شغل خود برتر باشند. و حتی برای کسانی که آرزو دارند رهبر باشند یا واحدشان را اداره کنند، ارزشمندتر باشد. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی برای یادگیری مهارت‌های مهم کسب‌وکار مورد نیاز شما وجود دارد.

 

یکی از روش‌های رایج برای توسعه مهارت‌های تجاری، یادگیری مداوم و ملایم در حین کار است. در حالی‌که این می‌تواند یک روش فوق‌العاده موثر برای کسب مهارت‌های کاربردی و آماده برای استفاده باشد، معمولاً سال‌ها طول می‌کشد تا اصول کسب‌وکار را یاد بگیرید. و دهه‌ها برای تبدیل شدن به یک حرفه‌ای کسب‌وکار از این طریق منتظر بمانید.

 

گزینه دیگر تکمیل مدرک دانشگاهی مانند مدیریت کسب‌وکار [MBA] خواهد بود. کسانی‌که مدرک مدیریت کسب‌وکار را می‌گذرانند و دریافت می‌کنند، معمولاً با پایه کسب‌وکار مورد نیازشان فارغ‌التحصیل می‌شوند تا در طیف وسیعی از حرفه‌ها و مشاغل مؤثر باشند. و اگر بخواهند به شرکت دیگری منتقل شوند، گواهینامه‌ای برای ارائه خواهند داشت. به طور معمول، کسب مدرک مدیریت کسب‌وکار [MBA] بسته به برنامه خاصی که انتخاب می‌کنید بین یک تا سه سال طول می‌کشد.

 

گزینه سوم ثبت‌نام در دوره‌های کسب‌وکار فردی است که معمولاً در مقایسه با دریافت مدرک تمام‌وقت می‌تواند بسیار سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر تکمیل شود. چراکه این دوره‌ها در طول چندین هفته تکمیل می‌شوند، نه سال‌ها. هم‌چنین بسیاری از این دوره‌ها به دانش‌پذیران این فرصت را می‌دهند که فوراً دانش کسب‌شده خودشان را عملیاتی و اجرا کنند.

اهمیت آموزش کسب‌وکار

حتی فقط یک دوره می‌تواند به متخصصان کمک کند تا زبان تجارت را بیاموزند. اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. اثربخشی خود را در محل کار بهبود بخشند. و خود را برای پیشرفت در موقعیت شغلی بهتری قرار دهند.

 

فراتر از کار، مهارت‌های اساسی کسب‌وکار می‌تواند در مدیریت جنبه‌های ضروری زندگی، از جمله بودجه، خرید ماشین یا خانه، یا سرمایه‌گذاری در آینده مفید باشد. اگر همه اینها کافی نیست، یک دوره آموزشی پایه کسب وکار به سادگی می‌تواند مهارت‌های دیگر شما را تقویت کند.

کدام دوره‌های کسب‌وکار را باید بگذرانید؟

حتی کسانی که فکر می‌کنند در حوزه هنری هستند، در هیئت‌امنای یک مسجد یا مؤسسه خیریه انجام وظیفه می‌کنند. جوانانی که در لیگ فوتبال توپ می‌زنند. این مهارت‌های کسب‌وکار به کارشان می‌آید.

 

بسیاری از کارشناسان موافق هستند که گذراندن مهارت‌های اساسی کسب‌وکار اشتغال آنها را تضمین می‌کند. برای کسانی‌که به طور خاص شغل تجاری را دنبال می‌کنند، بازار کار امیدوارکننده‌ای خواهد بود.

 

مرتبط: شش مهارت کسب‌وکار که هر مهندس به آن نیاز دارد

 

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های کسب‌وکار رهبری است. هر کسی در هر موقعیت شغلی که مسئولیتی دارد به رهبری نیاز خواهد داشت. نه تنها مدیران کسب‌وکار به رهبری نیاز دارند، بلکه دولتمردان سیاسی و مدیران مؤسسات غیرانتفاعی نیز به آن نیاز دارند. یک کلاس درس خوب برای رهبری بهتر به دانش‌پذیر کمک می‌کند تا با یادگیری مهارت‌های رهبری، تیم و کارمندانش را بهتر اداره و هدایت کند.

 

[newsletter_signup_form id=1]

امتیاز به این مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
اهمیت مهارت‌های کسب‌وکار
شما هم می‌توانید رهبر تغییر باشیداطلاعات بیشتر
+