1. خانه
  2. مقالات
  3. رهبری
  4. ۴ توصیه برای توسعه سبک رهبری شخصی

۴ توصیه برای توسعه سبک رهبری شخصی

توسعه سبک رهبری شخصی

۴ توصیه برای توسعه سبک رهبری شخصی

5/5 - (1 امتیاز)

سبک رهبری شخصی‌تان را توسعه دهید و نسبت به دیگران متمایز شوید

توسعه سبک رهبری شخصی شما نیازی به صبر کردن تا رسیدن به یک دوره حرفه‌ای رهبری ندارد. در هر کجای حرفه رهبری هستید، می‌توانید عادت ضروری خودآگاهی را در خودتان پرورش دهید. روند یافتن یک سبک برای همه متفاوت به نظر می‌رسد. اما در اینجا چند توصیه کلیدی وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید تا رویکردی که برای شما صادق است اتفاق بیفتد.

۱. تقلید دشمن است

قبل از اینکه به اولین موقعیت مدیریتی خود بروید. احتمالاً فرضیاتی در مورد این موضوع دارید که یک رهبر باید چگونه ظاهر، صدا و رفتار کند. هر رهبر بزرگی سبک استیو جابز یا شریل سندبرگ را ندارد. در واقع، هیچ دو روش رهبری یکسان نیستند.

 

نکته اینجاست: وقتی وارد آن حلقه مدیریتی می‌شوید. و حتی قبل از آن، کار رهبری مستلزم انعطاف‌پذیری مختلف بسته به زمینه و موقعیت‌ست. وقتی متوجه شدید که شروع به تقلید از سبک بت رهبری خودتان کرده‌اید، آن کهن‌الگو را از پنجره بیرون بیاندازید. کار توسعه سبک رهبری شخصی شما خارج از خودتان نیست. بلکه از درون شما آغاز می‌شود.

۲. نقاط قوت (و ضعف‌های خود را بشناسید)

در مورد ویژگی‌هایی بیاندیشید که به طور طبیعی برای شما ظاهر می‌شود. سپس از خود بپرسید: در کدام میدان مبارزه می‌کنید؟ شاید شما یک یادگیرنده سریع باشید و در انجام کارها عالی باشید. اما گاهی اوقات کیفیت را فدای کمیت می‌کنید. یا، می‌توانید به کاری که خودتان خلق می‌کنید مطمئن باشید. اما وقتی وارد اتاق کنفرانس می‌شوید، برای صحبت درباره مشارکت‌هایتان تلاش می‌کنید.

 

عادت‌هایی که به عنوان یک مشارکت‌کننده شخصی ایجاد می‌کنید احتمالاً در اولین قدم به سمت یک موقعیت رهبری پیش‌فرض شما باشد. اما تبدیل شدن به یک مدیر عالی به معنای کار کردن بر روی خودتان‌ست تا بتوانید از دیگران حمایت کرده، آنها را توسعه دهید. و این نیاز به نوع دیگری از کار دارد. صادق بودن با خودتان و ویژگی‌هایتان یک گام اساسی خواهد بود.

۳. تأثیر تعصب را درک کنید

توسعه سبک رهبری شخصی به معنای درک این موضوع خواهد بود که جنبه‌های خاصی از رویکرد شما می‌تواند باعث شود دیگران رفتار شما را از طریق تحریف سوگیری‌های ناخودآگاه تفسیر کنند. این موضوع می‌تواند تحت تأثیر عواملی مانند جنسیت، نژاد و ملیت باشد.

 

میا مندز، مدیر عامل یک شرکت خدماتی در ایالات متحده و یکی از قهرمانان برجسته در اصول رهبری، به گرمی و صراحت خود افتخار می‌کند. مندز می‌گوید که او با بازخوردهایی در مورد سبک رهبری‌اش مشکل داشت که توسط برخی از کارمندانش ترسناک تلقی می‌شد.

 

مندز می‌گوید: «من فکر می کنم زنان باهوش و زنان رنگین‌پوست که باهوش هستند، ترسناک تلقی می‌شوند. این مایه تأسف‌ست. زیرا فکر می‌کنم اگر یک مرد سفیدپوست بودم، فقط باهوش بودم.»

 

این واقعیت توسط تحقیقات پشتیبانی می‌شود: زنانی که شایستگی بالایی از خود نشان می‌دهند اغلب می‌توانند کمتر قابل دسترس باشند. به طور مشابه، رهبران زنی که با گرمی و نزدیکی می‌درخشند، کمتر شایستگی‌شان دیده می‌شوند. و این مبارزه منحصر به محیط کارست.

 

با این وجود، این تعصبات به این سؤال منجر می‌شود: یک رهبر جسور و خونگرم وقتی می‌خواهد تیم خود را به طور واقعی رهبری کند، چه کاری باید انجام دهد؟

۴. شجاع باشید

این پژوهش به وضوح واقعیت سوگیری را نشان می‌دهد. همچنین می‌گوید که وقتی دیگران به طور مستقیم در معرض سوابق عملکرد قرار می‌گیرند، می‌توان با نگرش‌های ناخودآگاه مقابله کرد. شما می‌توانید تلاش کنید تا از اینکه چگونه برداشت دیگران از شما به احتمال زیاد با آنچه فکر می‌کنید در حال برقراری ارتباط هستید متفاوت باشد، آگاه‌تر باشید. به طور مشابه، سوگیری‌ها یا ادراکات بالقوه و اینکه چگونه می‌تواند بر قضاوت شما در مورد دیگران تأثیر بگذارد را بپذیرید.

 

این خودآگاهی و بازتاب صادقانه کار یک رهبر مطمئن است. و اعتماد به نفس چیزی‌ست که هر سبک رهبری باید داشته باشد. در کتاب کد اعتماد، نویسندگان کتی کی و کلر شیپمن اهمیت رهبری اصیل را توضیح می‌دهند. «اعتماد به نفس تظاهر کردن یا انجام یک عمل نیست. کی و شیپمن می‌نویسند که اعتماد به نفس از موفقیت و کار واقعی سرچشمه می‌گیرد. این توصیه برای هر کسی صدق می‌کند که به دنبال توسعه سبک رهبری شخصی خواهد بود. دست از تظاهر بردارید و اقدام کنید.

 

کی و شیپمن توصیه می‌کنند که شجاعت را یک قدم در یک زمان انجام دهید. انجام یک کار کوچک و شجاعانه تا زمانی که کار بعدی آسان‌تر شود. در نهایت، آنها توصیه می‌کنند که این گونه اعتماد به نفس جاری خواهد شد. در آن لحظات شجاعانه، نقاط قوت شما خواهد درخشید. و نقاط ضعف شما توسعه خواهند یافت. و خواهید دید که ویژگی‌هایی که شما را به یک رهبر تبدیل می‌کند، آشکارتر از آن چیزی‌ست که فکر می‌کنید.

پرورش رویکرد رهبری خود

توسعه برند شخصی شما به عنوان یک رهبر، سفری است که در طول حرفه خود دنبال می‌کنید. بدانید که قدم گذاشتن در یک نقش مدیریتی به معنای از دست دادن اصالت شما نیست. بلکه می‌تواند به معنای نوع دیگری از کار مورد نیاز باشد. با صرف زمان برای خوداندیشی، درک تأثیر سوگیری‌ها، و جستجوی فرصت‌هایی برای نشان دادن شجاعت، می‌توانید یک سبک رهبری ایجاد کنید که تماماً متعلق به خودتان است.

 

[newsletter_signup_form id=1]

امتیاز به این مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب بیشتر

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
توسعه سبک رهبری شخصی
رهبری نااستفاده: استفاده از قدرت رهبران کم‌نمایندگیاطلاعات بیشتر
+